torsdag 5 januari 2012

Godmorgon!

Idag har vi lyckats ta oss upp ur sängen i skaplig tid. Efter som vårt Lilla hjärta inte brukar låta oss sova på nätterna, blir vi oftast kvar i sängen till tio-elva på förmiddagen eftersom vi fortfarande är så otroligt trötta på morgonen. I natt fixade hon ett lite längre sovpass så att både mamma och pappa kunde få sova samtidigt ett par timmar - lyx!

Vi har vaknat upp till en grå dag, tråkigt såklart men vi ska ändå försöka ta oss ut på en promenad idag. Men som vanligt är det M som bestämmer, så vi får väl se hur det går. På eftermiddagen kommer M:s farmor och farfar hit.

Vi lever verkligen som i en liten bubbla här hemma, men jag vet ju att de flesta är igång och jobbar nu. Vad gör du den här veckan? Är du igång och jobbar, har du semester eller är föräldraledig? Eller kanske något helt annat? Berätta gärna!

Jag håller på att skriva det sista i min förlossningsberättelse. Bättre sent än aldrig som man brukar säga. Jag hoppas att det inlägget kommer upp lite senare idag!

7 kommentarer:

  1. God morgon!
    Skönt att sova på morgonen!
    Jag är hemma den här veckan, har fortf jullov så det är verkligen skönt! har väl lite plugg jag behöver göra, annars är det mest träffa kompisar och så den här veckan!
    Kram

    SvaraRadera
  2. sv: tack gulle, förändring är alltid kul:)

    SvaraRadera
  3. Va skönt att ni fick sova lite. Visst är det M som är boss i familjen nu? :)

    Jag börjar min kurs på torsdag. Jag har fortfarande tenta kvar från gamla kursen, som vi inte har gjort ännu, och nu kurs börjar direkt efter tentan. Jag ska läsa. Jag ska läsa Kriminologi nu! Ärligt talad det har ladrig varit så spännande som nu, juridik ÄR tråkigt, så därför ville jag göra något nytt och valde kriminologi.

    SvaraRadera
  4. Tack så mycket!
    Nä, nu är det inte långt kvar men den sista biten är alltid den jobbigaste :)

    Kramar

    SvaraRadera
  5. Ja man behöver det! Energinivån är inte på samma nivå nu när jag är gravid.

    Grattis till din dotter!! Såå underbart :)

    SvaraRadera
  6. Å jag är ledig. Har haft sammanslagning med en annan förskola de senaste två veckorna. Blir skönt att återgå till det normala nästa vecka. (jag har varit ledig ett par dagar oxå). Det är kul med sammanslagningar men det blir ju alltid lite rörigt.

    Hoppas ni får sova gott inatt!

    SvaraRadera
  7. Härligt att ni fick sova lite. Man blir en helt annan människa då!
    Jag är hemma med mina barn den här veckan, som varje vecka, det bästa jobbet i världen!

    SvaraRadera