tisdag 17 januari 2012

Första dagen själv

Igår var det första dagen jag var hemma själv med Lilla hjärtat. Min man åkte till jobbet vid åtta och vi sov en timme till jag och M. Det blev en intensiv morgon utan någon som kunde avlasta mig, men som tur var fungerade babysittern i korta stunder så jag kunde äta lite frukost och göra mig i ordning. Efter flera amningar och många blöjbyten gick vi ut på promenad tillsammans med en kompis som också är mammaledig och hennes lilla tjej. Vi lunchade även ihop och sedan tog jag en promenad hem igen. Under eftermiddagen blev det mest amning, men jag lyckades även förbereda lite mat innan min man kom hem strax efter klockan sex.

Jag är mycket nöjd med min första dag ensam hemma med Lilla hjärtat. Det här kommer vi att fixa fint lilla M och jag!

OBS Det är INTE jag och min dotter på bilden.

3 kommentarer: