lördag 21 januari 2012

Lördag

Efter fyra veckors pappaledighet har min man jobbat hela den här veckan. Därför kändes det återigen lyxigt när hans klocka inte ringde imorse. Det var underbart att amma sista gången för natten, och sedan lämna över Lilla hjärtat till hennes pappa för att ta en lång och välbehövlig dusch. Jag passade på att smörja in hela kroppen efteråt, blåsa håret, sminka mig och allt annat som är svårt att hinna med när man är själv. Vilken härlig start på dagen!

Helg betyder såklart också att alla andra är lediga och det finns fortfarande de som inte har träffat Lilla hjärtat. Idag var D:s mormor och moster här och imorgon kommer en barndomsvän till mig och lite senare en kompis till D och hans familj.

Ikväll blir det god, asiatisk hämtmat tillsammans med min syster och hennes sambo. Härlig lördag med andra ord!

8 kommentarer: