onsdag 25 januari 2012

Amningste

För någon vecka sen loggade jag hur ofta jag ammade. Jag vet inte om det var ett representativt dygn eller inte, men då ammade jag i alla fall Lilla hjärtat 20 gånger på 24 timmar. När jag surfade runt hos 4mom.se hittade jag ett amningste, det står att teet är tillverkat av enbart ekologiskt odlade örter som främjar bröstmjölksproduktionen. Det är såklart svårt att veta om det fungerar eller inte, men teet är säkert nyttigt i alla fall och det smakar väldigt gott (speciellt med en sked honung i)!

1 kommentar:

  1. En hungrig liten tjej du har, hon tänker nog bli något stort!
    Det där amningsteet har jag också druckit en hel del av. Det innehåller bland annat bockhornsklöver som ökar mjölkproduktionen.
    Jag har tyckt det varit extra bra att ta till när barnet kommit in i ökningsperioder eller när jag själv varit förkyld (min mjölkproduktion går ner när jag inte är helt frisk).

    SvaraRadera