torsdag 23 september 2010

Återupplevelse

När jag och D går på musikal köper vi alltid cd-skivan som hör till. Låtarna är såklart otroligt mycket bättre live än vad de är hemma i vardagsrummet. Men det jag tycker är så häftigt är att när jag någon gång ibland slår på den där skivan så upplever jag musikalen på nytt. Jag ser alla scener framför mig och jag minns hur det kändes att sitta där i mörkret och se på föreställningen.

Härom dagen lyssnade jag på "The Wicked". Den musikalen såg jag tillsammans med min fina vän i London förra året. Jag minns den långa mannen med världens tjockaste nacke som satt framför mig, hur jag bullade upp med jackan på stolen för att se bättre och ändå fick hänga ut i mittgången. Jag minns också när ljusen släcktes och den pampiga musiken satte igång. Spänning och förväntan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar