lördag 18 september 2010

Gästbloggare

Som jag tidigare nämnt är det dags att ta in den allra första gästbloggaren här på By Vanilla-bloggen. Det är en av mina bästa vänner, som går under signaturen G, som sitter vid tangentbordet den här gången. Håll till godo!

Värva medlemmar till Sverigedemokraterna?

Imorgon är det dags, imorgon avgörs det – valet 2010. Valdebatten har den här gången inte bara handlat om sakfrågor utan också om ideologi. Våra riksdagspartier är långt ifrån eniga i sin politik, vilket är bra ur ett demokratiperspektiv där vi trots allt har möjligheten att välja det som ligger oss närmast om hjärtat. Ett område däremot, som alla – såväl regeringspartierna som den rödgröna oppositionen – står enade bakom är människovärdet. De präglas samtliga av ett medmänskligt förhållningssätt till såväl svenskar som invandrare och de tar tydligt avstånd från de främlingsfientliga krafter som växer fram, kanske främst genom partier som Sverigedemokraterna.

Under parollen ”Mångfald är bättre än enfald” bildades uppropet Typiskt svenskt som står för demokrati och öppenhet, mot fördomar och inskränkthet. På www.typisktsvenskt.se hittade jag en video där humorduon Filip och Fredrik har en nyskapande idé om att värva medlemmar till Sverigedemokraterna.

Förstå Sverigedemokraternas partiledare Jimmy Åkessons min när hans sekreterare kommer och ropar att partiet har fått drygt 12’000 nya medlemmar (alltså en ökning med 240%) på bara en natt – för att snart inse att alla är somalier. En intressant teori om hur vi kan avväpna ett destruktivt, invandrarfientligt missnöjesparti.

Gör era röster hörda och låt inte Sverigedemokraterna komma in i riksdagen!

/G

2 kommentarer:

  1. Haha, riktigt kul idé! Ska absolut rösta för att göra det jag kan för att SD inte ska kunna påverka politiska beslut!

    SvaraRadera
  2. Hehe ja..håller med. Har röstat..och jag hoppas verkligen inte att SD kommer med i riksdagen...uh..hemska tanke. :(

    SvaraRadera