lördag 25 september 2010

Mysig lördag...

När jag fyllde år fick jag ett presentkort på en spa-upplevelse av min man. Idag var det dags att använda det presentkortet.

Vi började med en härlig sovmorgon. Båda var trötta efter veckan och vi sov till klockan tio. Därefter gjorde vi oss iordning och åkte iväg och brunch. Maten var gudomligt god och jag åt bl.a. goda smörgåsar, äggröra, ostpaj, pannkakor och pastasallad. Därefter blev det en kopp kaffe och alla möjliga olika godsaker från dessertbordet. Atmosfären var härlig och vi bara njöt av varandras sällskap och den goda maten. Som pricken över i:et hade de även liveband under just den här brunchen och gissa om vi blev förvånade när vi upptäckte att det var samma band som spelade under vår bröllopsmiddag. Några av låtarna var samma och vår brunch blandades upp med härliga minnen från vår bröllopsdag.

När vi var mätta och belåtna gick vi iväg till ett spa där vi fick byta om och ta på oss badrockar. Vi satte oss i relaxen en stund och fick sedan komma in för en timmes härlig massage. Regnet smattrade mot rutorna, den lugna musiken flödade genom högtalarna och värmen från massösens händer strålade ut i ryggen.

När massagen var över bytte vi om till badkläder och satte oss i jacuzzin. Vi hade tur och blev ensamma i relaxen. Vi bubblade och satt och pratade i nästan en timme innan vi tog en dusch och vandrade mot bilen.

Ikväll väntas god middag hemma hos goda vänner. Det kallar jag en riktigt bra lördag!

2 kommentarer:

  1. Genom din beskrivning av massage-stunden var jag nästan där själv. Men bara nästan!!!:-D! Jag vill också ha en SPA-stund!!!:-)

    SvaraRadera