torsdag 9 september 2010

Jag är igång!

Länge har jag gått och FUNDERAT på att börja träna. Jag tränade från och till under förra höstterminen och jag kom igång och tränade ganska bra i våras har jag för mig. Men sedan åkte jag till Ecuador, kom hem, hade semester och började jobba utan att ta tag i träningen.

Jag har skyllt på trötthet, omställning och sjukdomar men idag tog ursäkterna slut. Så jag tog mig äntligen iväg och tränade. Jag satte på mig träningskläderna, packade väskan och hoppade upp på cykeln. Sedan köpte jag ett halvårskort för alldeles för mycket pengar, satt utanför och väntade och sedan var vi igång. Det kändes konstigt att träna för första gången sedan februari - men otroligt skönt!

När jag väl kom hem var jag slutkörd men samtidigt full av energi. Jag satte igång och städade hela lägenheten och har nu landat i soffan för att äta lite mat och titta på skoldebatten som jag missade i måndags.

Nu hoppas jag på en härlig höst, utan sjukdomar och med mycket träning!

5 kommentarer:

  1. Duktiga du! Själv hr jag inte tränat sedan i mars när jag började jobba igen efter föräldraledigheten. Tyvärr har jag inget att skylla på förutom lathet. Kan inte ens skylla på att det är för dyrt att köpa träningskort då maken är delägare i ett gym så jag tränar gratis.

    Hoppas du får en bra träningshöst utan sjukdommar.
    Kram M

    SvaraRadera
  2. Så skönt med träning!!
    Här ska det också börjas träna nu, måste få lite ny energi...

    Ha en fin fredag.

    Kram Kram

    SvaraRadera
  3. Man får KONSTIGT mycket energi efter träning, det är sanslöst:-D!

    Så grattis till att du har kommit igång och hoppas att sjukdomarna håller sig på AAAVSTÅND:-)

    Heja heja!

    SvaraRadera