fredag 24 september 2010

Inte mycket för världen...

Under programmet "Christer" på P3 fick folk ringa in och berätta om något som inte var så mycket för världen, men mycket för just dem. Jag tyckte att det var en lite rolig grej så jag tänkte vi kunde köra en sådan omgång här också!

Jag börjar:

Det är grymt trångt vid våra garage och oftast får jag köra fram mot porten och sedan backa för att rätta till bilen innan den går att köra in i garaget. Jag brukar också fälla in backspeglarna för säkerhets skull.

MEN igår när jag kom hem från jobbet lyckades jag köra in bilen i garaget på första försöket utan att fälla in backspeglarna! Inte så mycket för världen, men stort för mig!


Berätta nu om något som du gjort eller varit med om nyligen som kanske inte är så mycket för världen men som betyder mycket för dig!

3 kommentarer:

  1. Ja..jag läser Avtalsrätt och FÖRSTÅR det!!! Det känns som att det är så mycket för världen! :)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Min har också med bilen att göra! :)

    Färddatorn vår bil har en mätare för hur långt man kan åka på den bensin som är kvar i tanken - efter full tank brukar den alltså stå på typ 800 km.

    Senast när det var dags att tanka var det VERKLIGEN dags, jag hade bara några km kvar. Men jag körde vidare, och tänkte att jag klarar mig till nästa mack. Jag körde så bensinsnålt jag kunde, och när jag rullade in vid pumpen stod mätaren på 1 km kvar!

    Inte så mycket för värden, men jag blev nöjd! :)

    SvaraRadera
  3. Idag lagade jag mat tillsammans med mina barn! De stod på varsin stol/pall och "hjälpte till". Inte så mycket för världen men STORT för mig.

    SvaraRadera