onsdag 5 oktober 2011

Dagens fråga

Jag är nu gravid i vecka 31 och precis som varje vecka brukar jag läsa om de olika graviditetsveckorna på olika sajter på nätet. På ett ställe stod det att det var dags att packa BB-väskan nu. Jag är visserligen en person som gillar att vara ute i god tid, men det känns lite väl tidigt tycker jag! Det är ändå tio veckor kvar till datum, och kanske t.o.m. tolv veckor kvar till förlossning om jag går över tiden. Hur tänker ni andra som är gravida eller redan har fått barn?

När packade ni BB-väskan?


10 kommentarer:

  1. Jag packade väskan på BF dagen. Gick över 14 dagar. Men innan jag packade skrev jag en lista på allt jag skulle ta med :)

    SvaraRadera
  2. Smart! Jag som älskar listor, ska definitivt skriva en snart! :-)

    SvaraRadera
  3. Jag skrev en lista som jag hade klar. Packade väskan gjorde jag när värkarna satte i gång:-)

    SvaraRadera
  4. Första gången packade jag ingen alls eftersom jag tänkte precis som du gör och därför inte hann ;-)
    Andra gången började jag tidigt lägga saker jag ville ha med på ett speciellt ställe + en lista på sådant som jag ville ha med men som jag skulle använda innan.
    Väskan packades ca en timme innan S föddes, maken packade medan jag stod i duschen och hade intensiva värkar.

    SvaraRadera
  5. Jag började funderar på vad som skulle vara i den på någon dag innan BF dagen, sen packade jag den helt färdig när jag märkte att det var dags att åka in, blev lite stressig och fick med mig ALLDELES för mkt grejer ;)

    SvaraRadera
  6. Med första barnet packade jag ca 10 veckor innan, men det var pga att jag var inne en sväng då på sjukhuset med blödning, så då sa dem att bebisen kanske skulle komma för tidigt. Men det gjorde han inte, jag fick 13 dagar över tiden ist :-)

    Med andra barnet packade jag ca 1 vecka innan.

    Börja göra iordning en lista, och packa sen när du känner att det är dags.
    Om det blir bråttom är det ju bra att ha listan på kylen eller något så din man kan packa ner allt.

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  7. man kan ju börja om man känner för det, tror inte att det är för tidigt någon gång då man inte vet vad som kan hända. jag väntar dock till vecka 35-36 :)
    fin blogg.
    kram :)

    SvaraRadera
  8. Åh, jag packade nog i v 39 tror jag. Fast långt innan funderade jag på vad jag skulle packa med. I slutändan vet jag inte hur jag hade tänkt, för jag saknade det viktigaste och hade med mig massa onödigt krafs.

    SvaraRadera
  9. gör en lista! och tänk på att du får sjukt mkt på BB, det fick jag iaf. Blöjor, vårservetter, body, mössa, ammningskupor, strumpor, leksak, libero och natusanprodukter.
    Det som jag var glad för att vi tog med var en babyfilt, nyköpta fina myskläder till mig och godis!
    kram

    SvaraRadera
  10. Jag skrev en lista på vad jag ville ha med mig i bb-väskan.
    Jag ´packade min bb-väska redan i vecka 23 då jag var inne och stoppade det första gången eftersom läkarna sa att det fanns risk att min bebis kom förtidigt.Var innne och stoppade det i v.30 med.
    Men jag är väldigt glad över att min dotter bestämde sig att ligga kvar ändå till v.39 innan hon bestämde sig för att komma 5 dagar före utsatt bf datum :)...
    Det som jag är mest glad över att jag fick med var en mysig filt till bebisen och choklad till mig själv :)

    Jätte fin blogg du har...

    Kram

    SvaraRadera