lördag 15 oktober 2011

Vecka 33

På ett sätt går veckorna långsamt, för vi vill ju bara att det ska bli december så vi får träffa vår lilla bebis! Men samtidigt går det väldigt fort också, idag går jag in i vecka 33.




Vecka 33 (32+0)

Bebisen: Nu väger bebisen ungefär 2 kg och är cirka 44 cm lång. Kanske barnet sparkar kraftigt, så kraftigt att det gör lite ont? Här är det stora individuella skillnader. När bebisen är vaken så använder den sina sinnen, den lär sig alltmedan den lyssnar och känner. Bebisen har sannolikt valt en förlossningsposition nu och ligger antingen med huvudet nedåt eller uppåt.

Mamman: Din livmoder befinner sig nu ca 15 cm ovanför din navel. Din viktökning ligger förmodligen mellan 10-13 kg. Din livmoder har blivit ca 500 gånger större än den var innan du blev gravid!

Egna ord: Det är mycket action i magen nu! Bebisen sparkar mycket och ibland gör det lite ont. Bebisen har också börjat få hicka ungefär en gång per dag. Jag är ofta illamående nu, kanske beror det på all rörelse i magen? Jag har också otroligt ont av foglossningen vissa dagar, men sjukskrivningen på 25% känns som en stor lättnad!

6 kommentarer:

  1. Tack för kommentaren hos mig!! Vad fin din mage är! Och filmen tycker jag absolut du ska se, dra med förskolan vet jag! Kramar

    SvaraRadera
  2. Vad fin mage du har! Nu har den verkligen vuxit! =)

    Trevlig söndag!

    SvaraRadera
  3. Vecka 33!! Det är ju jätte snart då ju... själv är jag "bara" i vecka 24. :) Fin mage!!

    SvaraRadera
  4. Det är härligt med massa bus i magen :)) Även om min lillkille gärna får låta bli revbenen ;) hihi.

    Ha en fin söndag! Kram

    SvaraRadera
  5. Fina du med fina magen! :)

    SvaraRadera
  6. Så fin mage du har! Inte långt kvar nu! :)

    SvaraRadera