fredag 7 oktober 2011

Jobbig natt

Igår kväll började jag få ont i bröstet igen. Smärtan spred sig snart till bröstryggen och upp mot halsen. Jag kände ju igen smärtan och förstod att det var kramp i matstrupen som var på gång. Jag tog dämpande medicin och tänkte att det skulle räcka. Men snart slog smärtan till på allvar och jag kunde knappt få luft. Att ligga eller sitta ner var inte att tänka på eftersom det förvärrar smärtan, så jag vankade av och an i lägenheten men ingenting hjälpte. Det blev värre och värre och det kändes som om det skulle sprängas inne i bröstet. Jag visste ju att det inte var farligt, men det var förbannat jobbigt att ha så ont. Jag tog ett par alvedon och efter ytterligare en timme började smärtan ge med sig. Jag var helt slut.

Under natten började jag hosta. Jag hostade och hostade tills jag fick sammandragningar i magen. Då fick jag gå upp och röra mig lite, dricka vatten och ta en halstablett. Jag provade att lägga mig igen men jag började hosta igen och snart fick jag sammandragningar igen. Efter en timme uppe kunde jag lägga mig på en hög av kuddar och till slut kunde jag somna om.

Jag har känt mig trött hela dagen idag, men jag slutade tidigt i alla fall och nu känns det helt underbart med en mysig helg framför mig! Jag ska försöka att vila upp mig så mycket som möjligt, men vi ska också lyxa med en brunch imorgon förmiddag och sedan blir det storshopping till bebisen på lördag! Jag ser verkligen fram emot den här helgen!

Vad ska ni göra i helgen?


3 kommentarer:

  1. Oj, vad jobbigt det låter! Hoppas att det inte händer igen.

    Vi ska åka till några vänner i helgen som vi inte har träffat på jätte länge. Annars blir det mest fix här hemma och i trädgården.

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Men fy så jobbigt att ha så ont gumman! Hoppas att du slipper det fler gånger. Vad roligt att shoppa till bebisen! Hoppas ni ni hittar det ni vill. KRAM!

    SvaraRadera
  3. Oj, efter en sådan natt behöver du vila! Ta det nu lugnt i helgen!
    (Händer det igen kanske du ska sjukskriva dig dagen efter för att vila)

    SvaraRadera