lördag 22 oktober 2011

Vecka 34

Idag är det lördag och jag går in i vecka 34.




Vecka 34 (33+0)

Bebisen: Många barn ligger nu med huvudet nedåt. Barnet lyssnar till mammans hjärtslag, magen som kurrar och andra kroppsljud. Inte konstigt att en del barn sedan har svårt att ligga själva i vaggan eller spjälsängen. Barnet vill vara nära dig och lyssna till de här ljuden. De inre organen är nu färdiga, förutom lungorna. De behöver mogna ett tag till, de ska ju anpassas från vatten- till landlivet och luftfyllas när barnet kommer ut.

Mamman: Livmodern tränar för förlossningen nu och du kan känna av det i form av förvärkar, en del svagare och andra kraftigare. En del känner du inte av alls, men du kan känna med handen utanpå magen att den plötsligt drar ihop sig och blir alldeles spänd.

Egna ord: Den här veckan har jag varit extremt trött. Illamåendet håller i sig och foglossningen är ungefär detsamma. Annars mår jag bra och bebisen rör sig massor inne i magen!

10 kommentarer:

  1. Hoppas din bebis stannar inne länge till men M och T föddes i 33+0!

    SvaraRadera
  2. Vilken fin mage du har :-) Jättesöt klänning.
    Trevlig lördagkväll.

    SvaraRadera
  3. Ludwig kom 34+5.... din mage ser fantastisk ut!!!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Ja, ibland är det mysigt med hundpussar :) Ännu mera mysigt måste ju vara din mage! Jättefin! Jag hoppas att du får en trevlig lördagkväll, kram!

    SvaraRadera
  5. Johanna: Ja, tänk att de kom så tidigt! Vi hoppas att vår bebis stannar lite längre! :-)

    Sara: Tack så mycket! :-)

    Camilla: Ja, man vet aldrig när de får för sig att komma ut! Jag försöker dock ställa in mig på att jag kommer att gå över tiden! :-) Kram

    Hannafialotta: Tack!

    Elin: Tack, detsamma! Kram

    SvaraRadera
  6. Va fin du är Vanilla! Jag älskar dina gravid bilder :)

    SvaraRadera
  7. Marieta: Tack så mycket! Vad söt du är! :-)

    SvaraRadera
  8. Så fin magen är. Inte långt kvar nu, men jag kan tänka mig att det börjar bli lite tungt och otympligt ;)

    SvaraRadera