torsdag 20 oktober 2011

Grilleftermiddag på förskolan

Igår var det alltså dags för grilleftermiddag med vår avdelning på förskolan. Då jag började jobba på just den här avdelningen i augusti så har jag fått rätta in mig i leden en del. Just grilleftermiddagar är något de har som tradition. De bjuder in föräldrar en dag på hösten och en dag på våren för att umgås och ha en trevlig eftermiddag.

Det spöregnade hela förmiddagen då jag och en kollega var i skogen. Under eftermiddagen kom det skurar och vi funderade på om grilleftermiddagen skulle kunna bli av eller inte. Under tiden ordnade vi med tipspromenad, ställde upp ett bord där barnen skulle få sälja sina egen-bakta muffinsar samt riggade upp grillen och tillbehör. Som tur var hade vi uppehåll hela tiden som grilleftermiddagen pågick. Nästan alla föräldrar dök upp, barnen var överlyckliga och uppspelta, folk minglade, åt korv, gick tipspromenad och handlade i barnens "kiosk". Det blev en riktigt lyckad eftermiddag trots allt!

3 kommentarer:

  1. kan inte förstå att jag inte dubbelkollade det hur säker jag än var på "10års-regeln"... Jag ska åka till Amsterdam med Bugaboo!
    Kramar!

    Ps. Gud så gulligt det där bordet ser ut :D

    SvaraRadera
  2. vilket underbart fikabord o vad skönt att ni slapp regnet. Dessa dagar brukar vara uppskattade..vi har vår dag som en sommaravslutning
    kram Åsa

    SvaraRadera