lördag 8 oktober 2011

Vecka 32

Bättre sent än aldrig brukar man ju säga. Det är lördagkväll och här kommer ett par kort från idag.




Vecka 32 (31+0)

Bebisen: Vid den här tidpunkten väger barnet cirka 1700 gram och är ungefär 42 centimeter långt. Nu har barnet något bättre kontroll över sin kroppstemperatur. Lungorna är färdiga och barnet ligger nu och tränar dem genom att andas ner fostervatten i dem, ofta med hicka som följd.

Mamman: Magen tar mycket plats och dina lungor, urinblåsa och magsäck har det trångt därinne. Du lägger förmodligen på dig ungefär 450 gram i veckan nu, framför allt därför att bebisen lägger på sig nästan halva sin födelsevikt under de sista sju veckorna av graviditeten. Försök att äta bra också under den sista tiden.

Egna ord: Jag har mer problem med foglossning nu, efter en lång arbetsdag går jag som en gammal tant här hemma eftersom jag har så ont i ryggen, svanken och sätesmusklerna. Min barnmorska har bokat in ett läkarbesök på tisdag.

7 kommentarer:

  1. Nu ser du faktiskt väldigt gravid ut! :) Kram!

    SvaraRadera
  2. Söt kula! Hoppas läkaren har något bra att säga!
    (Vill h*n sjukskriva dig så gå med på det! Man är inte lat om man vilar som gravid.)

    SvaraRadera
  3. Otroligt fin mage.... trist med foglossning... fick lite med dotter nummer 2 men då gick jag arbetslös så då kunde jag ju vila så snart första dottern var på dagis.

    Lycka till med de sista veckorna innan ni har knodden hos er.

    SvaraRadera
  4. Världens finaste mage har du!!

    blev det shoppat något i helgen?
    kramar

    SvaraRadera
  5. men åh, fina du ! det här har jag missat tror jag, får nog göra som dig och lägga till dig på bloglovin ;) haha ! massa kramar

    SvaraRadera
  6. G: Ja, jag gör väl det! :-)

    Johanna: Ja, det hoppas jag också! Jag kan verkligen tänka mig en sjukskrivning, men max 25% för jag vill gärna jobba så mycket som möjligt!

    Malin & Viktoria: Tack så mycket! :-)

    Ellenojag: Vad söt du är! :-) Ja, det blev massor med shopping! Visar i bloggen framöver! :-) Kram

    Josefine: Tack! Vad roligt att du vill följa mig! :-) Kram

    SvaraRadera