onsdag 1 februari 2012

1 februari

En hel månad av det här året har redan gått, men det känns härligt att vi går mot ljusare tider! Vi har fortfarande inte speciellt mycket snö, men det håller sig runt fem minus vilket är ganska lagom tycker jag.

Idag har vi haft en lugn dag. Min man jobbade hemifrån och på eftermiddagen gick vi till BVC. Den här gången var det inte för att mäta och väga, utan för att ha vår första föräldraträff. Jag tror dock att dessa träffar är mer värda för de som inte träffar så många andra föräldralediga. Just vår föräldragrupp träffades ju hemma hos oss i lördags (vi visste inte att BVC skulle kalla oss just den här veckan när vi bjöd), och tre av oss träffades på baby-massagen igår. När BVC-sköterskan började fråga om första tiden, amningen och parrelationen kändes det som om vi alla satt och upprepade det vi redan hade pratat om. Träffen var därför inte speciellt givande, men det var ändå roligt att träffa de andra!

Nu ska vi försöka laga lite mat med en mycket missnöjd liten bebis, och sen gissar jag att det blir amnings-marathon för Lilla hjärtat hela kvällen medan min man jobbar ifatt lite.


4 kommentarer:

  1. Hej hej! Funderade på om hur du har fått den där funktionen som gör att du kan svara på kommentarer?? :-) väldigt fiffigt måste jag ju säga!!

    SvaraRadera
  2. Hej igen! Vet inte om mitt tips om sockervatten till eran lillskrutt kom fram! Det hjälper mot magen som du beskrev i ett tidigare inlägg!! Har gett det tull alla mina 3 barn och det är det ABSOLUT bästa!! Säg till om du vill veta mer så kan jag berätta om det!! :-)

    SvaraRadera
  3. hur går det för er med lillans kolik, för det var väl kolik hon hade. för oss verkar det som att det börjar bli bättre

    SvaraRadera
  4. Vad roligt med föräldragrupp även efter förlossningen. Det fick aldrig vi. Vad synd att inte sköterskan kunde ta upp lite nya frågeställningar så att ni kunde få ut mer av träffen.

    SvaraRadera