onsdag 15 februari 2012

Besök på BVC

Idag var det återigen dags för BVC-besök. Vi pratade mycket om Lilla hjärtats kolik och jag fick fylla i ett formulär om hur jag mår. Det var lite svårt, för det varierar väldigt mycket. Om M mår dåligt så mår jag dåligt, men om hon mår bra så är jag ju världens lyckligaste! Men det var ett bra samtal, vår BVC-sköterska är verkligen bra att prata med!

Men det roligaste var som vanligt att mäta och väga Lilla hjärtat! Vid tidigare vägningar på BVC har hon gått upp ca 400 g i veckan, men nu planades den rakt uppåtstigande kurvan ut något. För tre veckor sedan vägde hon precis fem kilo. Idag (nästan två månader gammal) vägde Lilla hjärtat
5 530 g och hon var 55 cm lång.

4 kommentarer:

  1. ååh stora tjejen :D Dom brukar alltid plana lite. Fast mina barn gör det inte, de brukar komma lite senare för dom. Tycker det är så mysigt att gå till bvc :) Nästa gång är det vaccinering, inte lika mysigt :(

    sv: tack gulle du ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi ska också ha vaccination nästa gång, det blir jobbigt... Jag tar hellre tusen sprutor själv!

      Kram

      Radera
  2. Haha, men då har jag predikat för dig iaf då :D

    Den enda jag kände till med kolikbarn som läser min blogg. Men svårt att veta vem som skriver då det är anonymt. Jag ogillar det starkt att det är anonymt då man inte har chansen att "prata" ut om det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller med om att det är tråkigt med anonyma kommentarer! Om man vill uttrycka sin åsikt ska man också kunna stå för den!

      Ha en bra dag!
      Kram

      Radera