torsdag 2 februari 2012

Vinn personlig almanacka


Var med och tävla hos By Vanilla om en Personlig almanacka.


Förra året beställde jag en almanacka från Personlig almanacka. Det var roligt att få designa den som jag ville, och väldigt praktiskt att fylla i alla födelsedagar och andra viktiga händelser under året så att det trycktes i almanackan. Jag var verkligen nöjd med den och hade med mig den överallt! Nu har jag fått chansen att lotta ut en personlig almanacka här i bloggen!


Dessa enkla tävlingsregler gäller:

1. Motivera varför du vill vinna en Personlig almanacka.


För ytterligare chanser att vinna:

2. Kopiera tävlingsbannern till din blogg och länka hit. Uppge sedan din bloggadress i kommentaren så att jag kan gå in och kika.

3. Lägg till By Vanilla på Bloglovin och uppge vilket nummer du blev.


Totalt kan du alltså få tre lotter, men det är bara den första som är obligatorisk. Skriv gärna siffror i din kommentar så blir det lättare för mig att räkna lotterna. Tävlingen pågår t.o.m. tisdagen den 14 februari. Vinnaren presenteras dagen därpå. Lycka till!

61 kommentarer:

  1. Sedan jag fick barn har jag fått ännu mer att hålla reda på och blivit betydligt mer glömsk, ingen bra kombo. En almanacka skulle göra mitt liv så mycket lättare speciellt nu när jag ska börja jobba lite smått igen!

    SvaraRadera
  2. Googla sockervatten bebis och läs på babyvärlden inte forum! :-) jag fick tipset av barnmorskorna på sjukhuset när jag fick min dotter!! :-) handlar ju inte om mängder utan en period med några teskedar om dagen! :-)

    SvaraRadera
  3. 1. Jag skulle vilja vinna för nu när jag ska bli mamma snart så är det ju massa bvc-kontroller plus en massa annat som hör mamma-livet till och då skulle det ju vara toppen att ha en egendesignat amanacka, en snygg den dessutom! ;)
    2. Mitt inlägg: http://eemijji.blogg.se/tavlingstips/2012/february/personlig-almanacka-142.html#comment
    3. Jag följer redan dig på bloglovin.

    SvaraRadera
  4. Emilia: Precis därför jag behöver en almanacka jag också! :-) Vad bra att du skrev siffror, det är som sagt lättare att räkna då! :-)

    SvaraRadera
  5. 1. Jag ska skriva min c-uppsats under våren samtidigt som en annan kurs ska läsas samt ska även hinna med familjelivet så skulle vara i stor behov av någon möjlighet att planera för att på något sätt hinna med allt.
    2. Följer såklart bloggen sedan tidigare :-)
    /Emma S
    emmsa_152@hotmail.com

    SvaraRadera
  6. 1) Börjar bli glömsk så här på ålderns höst ;-)! Skämt åsido, det skulle vara kul med en personlig almanacka som hjälp att hålla reda på alla måsten och roligheter man ska komma ihåg.
    2)Har länkat till tävlingen i vänstra marginalen på min blogg: www.eddans.blogspot.com
    3) Jag följer din blogg på Bloglovin' sedan tidigare.

    SvaraRadera
  7. 1. "Vanliga" almanackor är ofta så färglösa och trista. Eftersom jag vill skriva dagbok i min almanacka så skulle det vara perfekt att få välja själv hur insidan ska vara.
    Sen så är jag ju gömsk......:)

    Hälsningar Caroline
    vitabergenserik@hotmail.com

    SvaraRadera
  8. Jag är med!
    Ska börja skolan inom snar framtid efter att ha gått hemma i 4 år. Lider av svår panikångest, depression m.m och har inte kunnat göra något överhuvudtaget, därför har det blivit att jag bara varit hemma. Nu vill jag komma igång med mitt liv, men märker redan nu att det finns så mycket att hålla koll på. Jag är väldigt glömsk också, och det hade underlättat med en snygg almanacka :-)








    För ytterligare chans att vinna:

    http://cassitipsar.blogg.se/2012/february/tavla-om-en-personlig-almanacka-avslutas-14.html

    Följer dig redan på bloglovin:-)

    SvaraRadera
  9. Jag är gärna med och tävlar!
    Enligt min sambo har jag fostervatten i huvudet och skulle verkligen behöva en almanacka.
    Kram

    SvaraRadera
  10. Jag är med och vill vinna eftersom min man behöver bättre koll på tillvaron!

    Länk: http://mammamuh.blogg.se/tavla/2012/february/personlig-almanacka.html

    carola(at)officefixarna.com

    SvaraRadera
  11. Hej!

    När jag jobbade fick vi alltid en almanacka av jobbet. Nu när jag är hemma och är mammaledig så har det TYVÄRR inte blivit av att jag köpt någon, men jag inser att jag behöver en om inte ännu mer nu. Är ofta trött och det betyder att man lättare glömmer saker. Därför skulle jag bli jätteglad om jag vann en.

    Trevlig helg!

    Kram

    SvaraRadera
  12. 1 lott Jag vill inte vinna en almanacka för jag har sååå bra minne.. Nej men, skämt åsido. Jag hade velat vinna den till min fru,då hon är fruktansvärt glömsk av sig. Jag har provat att säga det till henne, men hon förnekar det :-)


    2 lotter
    På bloglovin följer jag dig sedan tidigare.

    Ha det så bra
    Paul

    SvaraRadera
  13. En lott (bara, tyvärr).

    Ingen ordning på någonting, bara stress och spring. En extrahjärna jag behöver, så kanske jag till och med får tid över!

    SvaraRadera
  14. Hela november, december och fram till nu har jag letat efter den ulitmata kalendern - har köpt två men de är värdelösa - är en förvirrad männsika av värsta slag som behöver ha ordning på helg liksom vardag!

    erikssonlinn@hotmail.com

    SvaraRadera
  15. Är gärna med och tar 1 lott!

    Jag vill vinna för att mitt liv är lite kaos just nu, jag har hur mycket som helst i skolan och mycket utanför. Det är inte så lätt att hålla koll på allt. Med en snygg almanacka kan jag få ordning på min vardag!

    bellusss@live.se

    SvaraRadera
  16. Jag har länge velat ha en personlig almanacka så jag kan ha ett fint foto på framsidan. Skulle även vara bra att kunna lägga in rutor för träning. Borde sporra lite=)
    Mvh Annelie
    a.e.m-49@hotmail.com

    SvaraRadera
  17. Klart att jag vill vara med! Det skulle vara underbart att ha en riktigt fin och personlig almanacka att skriva ned allt i mitt kaotiska men härliga liv! Själv studerar jag och mina pojkar har bade simning, fotboll och basket sa det är mycket att halla ordning pa!

    jag foljer dig redan pa bloglovin och gillade inlagget som nummer 3! Jag har tipsat i min blogg:
    http://barbados.blogg.se/2012/february/14-februari-personligalmanackase.html

    SvaraRadera
  18. Jag vill gärna vinna en personlig almanacka. Är mammaledig och har en del olika möten med mammagrupp, BVC och aktiviteter med dottern. Dock har min almanacka tagit slut och jag har inte köpt någon ny. Håller allt i huvudet, vilket är jobbigt med den ständiga sömnbristen. Skulle jag vinna så skulle jag kunna ha bättre koll på vad jag ska göra. Så slipper jag glömma bort eller missa något viktigt.

    pemms66@yahoo.com

    SvaraRadera
  19. Skulle gärna vilja ha en personlig almenacka för jag har inte köpt någon ny almenacka i år så det skulle behövas.

    Jag ska försöka skriva i och boka roliga saker som jag ska göra efter ett mycket jobbigt år 2011 då min sambo gick bort i mars.

    Måste komma igen med nya tag även om det är tufft.

    Jag är följare nr 68 och var den 4 e personen som gillade inlägget.

    nettan.klar@gmail.com

    anette carlsson

    SvaraRadera
  20. 1. Jag är 22 år gammal, jobbar heltid utomlands och pluggar samtidigt på distans och jag håller alla tider och datum i huvudet just nu. Det känns inte riktigt hållbart. En sådan fin almanacka skulle förgylla mitt liv och mitt huvud skulle få vila lite :) / Elvira (elvira.matz@hotmail.com)

    SvaraRadera
  21. Jag önskar vinna då jag flyttat till ny stad och ska börja mitt första jobb. Jag kommer att behöva planera in en massa saker och föredrar göra det på papper:)

    (the-mystic-dream@hotmail.com)

    SvaraRadera
  22. Jag är med.
    När tiden flyger och far, vill jag komma ihåg årets alla dar. Jag tar en dag i sänder och skriver upp när något händer.
    Mitt minne är kort, jag glömmer lätt bort. Om jag en almanacka vinner så kanske jag till alla aktiviteter hinner.
    Varm vinterhälsning från Monika
    E-Mail: empty_heart@live.se

    SvaraRadera
  23. Jag vill vinna en almanacka för att jag är trött på alla mina små "påminnelselappar" som jag sprider omkring mig överallt :-)
    Kylskåpet, skrivbordet, till och med spegeln i hallen brukar jag sätta mina små lappar på så att jag ska komma ihåg grejer. Min tjej är jättetrött på dom :-)

    Micke
    E-mail: hejelihejhej@hotmail.se

    SvaraRadera
  24. 1 jag vill vinna för att jag klarar mig inte utan almanacka (det som inte finns nedskrivet finns inte) så jag skulle bli jätteglad om jag vann en sån här fin almanacka.
    2 Jag har ingen blogg men har delat tävlingen på min fb emma rudbeck
    3 jag följer dig redan på bloglovin.
    Nu hoppas jag på tur emmar23@hotmail.com

    SvaraRadera
  25. 1. Jag är supergärna med och vill vinna denna till min dotter som inte kan hålla reda på något. Med denna skulle hon dessutom få designa almanackan själv vilket kanske skulle göra den roligare att använda=)

    2. Följer via bloglovin som nr 69

    anna.berglund70@yahoo.se

    SvaraRadera
  26. Hej hej klart att man är med och tävlar!

    Vill vinna för att de är bäst helt enkelt!

    *håller tummarna*

    KRAM

    SvaraRadera
  27. 1 Åh, jag behöver verkligen en sån här. Kunna hålla koll på förskole tider, träningar, möten, jobb tider osv... sedan är dem ju så snygga - och de är kul att ha något eget som ingen annan har!

    2 Länk: http://virresblogg.blogspot.com/2012/02/tavling-slut-14-februari.html

    3 Tro att jag blev nummer 70 på bl =)

    veronica_134@hotmail.com

    SvaraRadera
  28. 1 lott, jag skulle vilja vinna en personlig almanacka för att kunna hålla bättre koll, är lite virrig med tider ibland, speciellt nu när man är mammaledig så flyter dagarna samman.

    natalie_lindh@hotmail.com

    SvaraRadera
  29. En personlig almanacka skulle bli en dagbok till min son, hans första år på förskolan! Jag och min man fyller i utvecklingen och allt som sker i vår familj kring vår älskade lilla A. Så underbart att få ha en alldeles egen minnesalmanacka!

    SvaraRadera
  30. 1 lott. Jag skulle gärna vinna en almanacka. Just nu studerar jag och har massor med inlämningsuppgifter varje vecka som jag måste hålla koll på, samtidigt ska barn lämnas på förskolan det är besök på BVC, besök hos tandläkaren m.m och allt ska man minsann komma ihåg :) Jag skulle behöva lite hjälp att komma ihåg allt. Sen skulle jag nog pryda framsidan av almanackan med en bild på mina barn, då kommer jag alltid bli glad när jag plockar fram den :)

    SvaraRadera
  31. Glömde skriva mailadressen, men jag la även till dig på bloglovin
    och vart nr 72.

    carolineviinameki@live.se

    SvaraRadera
  32. Jag är gärna med!
    1. Vill vinna till min dotter så att hon kan göra en egen, jag har en själv och den är en kär ägodel. Hon behöver en kalender till skolan och en personlig är ju absolut det bästa.
    2. har länkat.
    http://care69.blogspot.com/2012/02/14-feb-vinn-personlig-almanacka.html
    3. Är redan följare

    care69(at)live.se

    SvaraRadera
  33. Åh, jag är mer än gärna med!
    Anledningen till varför jag behöver en almanacka är att jag har väldigt många möten med ätstörningsenheten som jag behöver komma ihåg, och så jag kan blicka in och skriva små mål inför framtiden så att jag fortare kan komma ifrån detta mörker!

    joossee-@hotmail.com

    SvaraRadera
  34. Jag är gärna med och tävlar. Är av naturen glömsk. Nu måste jag på grund av ryggproblem äta medicin som jag mig ännu mer glömsk och förvirrad. Behöver verkligen en bra almanacka så jag slipper glömma fler födelsedagar.
    Linda J
    lolinondoda@spray.se

    SvaraRadera
  35. Jag vill gärna vara med och tävla!

    1. Jag måste ha en almanacka för att komma ihåg allt som händer under veckorna, månaderna och året. Nu går jag snart på mammaledighet och jag gissar att det kommer bli ännu mer planering i framtiden. Jag har länge önskat mig en kalender från just "Personlig Almanacka" och jag hoppas jag har turen med mig denna gång.

    2. Jag har länkat här: http://www.angel-like.com/?p=5354 .

    3. Jag följer dig redan på Bloglovin. Har istället gillat inlägget som nr 5.

    sunnydrop@hotmail.com

    SvaraRadera
  36. Ja men klart att jag vill vinna!

    Jag har inte haft almanacka innan, jag hade allt i huvudet. Men det är bara att inse, allt fick inte plats hihi! :)

    Nu har jag en, ful som stryk från jobb hihi! Men skulle gärna vilja ha en personligare med en snygg bild! :)

    KRAM sandra
    sandra.aronsson@spray.se

    SvaraRadera
  37. Är inte med men har tipsat här

    http://molnboanna.blogg.se/2012/february/personlig-almanacka-142.html

    SvaraRadera
  38. Jag skulle vilja vinna en personlig almanacka för att den jag har nu är SUPERDUPER LITEN och jag har SUPERDUPER MYCKET saker att göra. Detta gör att alla sidor i min lilla kalender blir helt sönderskrivna och jag ser till sist inte alla hundra grejer jag måste göra. Därför skulle jag vilja vinna en personlig, RYMLIG, kalender! haha

    amanda@boppi.ax

    SvaraRadera
  39. åh jag skulle så hemskt gärna vilja vinna eftersom att jag är i stort behov av en almanacka.. jag har så många tider och saker jag måste komma ihåg men det lilla förrådet i hjärnan räcker inte till.. Skulle vara kanon att ha en almanacka att skriva upp allting i så man kommer ighåg allt och sen att få göra den personlig, så som man vill ha den är extra kul.. Då blir den fin också.

    Hoppas att jag har utren på min sida.. Kram // Millah
    millahoman@hotmail.com

    SvaraRadera
  40. Hej hej klart att man är med!
    varför skulle man inte vilja vinna en, de är bäst!

    *håller tummarna*

    KRAM

    SvaraRadera
  41. Hej,
    Har alltid velat vinna en sån almanacka. Verkar så kul att pyssla ihop den och när året är slut blir den ett fint minne också.
    Har lagt till dig på Bloglovin och blev nummer 73 eller 74 (fattade inte riktigt).
    ulla7373@hotmail.com

    SvaraRadera
  42. 1) I mitt hektiska behövs en almanacka för att inte missa viktiga tider och människor.

    2. http://evamar.blogg.se/2012/february/almanacka-14-feb.html

    3. Jag blev nr 75 antar jag, eftersom det var 74 när jag klickade. :)

    SvaraRadera
  43. 1. vill gärna vinna den åt min söta mormor. hon skriver upp precis allt ( typ vädre, hur många grader det är, när dom ska ngt, tvätta o allt sånt )och vad hade inte varit roligare än en personli sådan.,

    2.http://binalakritz.blogspot.com/2012/02/vinn-personlig-almanacka.html

    SvaraRadera
  44. Jag vill vinna för att jag har alltid önskat en personlig almanacka :)

    annikarajamaki@hotmail.com

    SvaraRadera
  45. Jag vill vinna almanackan! Almanackan är min extrahjärna i vardagens bestyr, att få designa en egen vore lika lyxigt som en muffins med kristyr!

    karolina56@hotmail.com

    SvaraRadera
  46. 2 Lotter
    Jag har lagt till dig nr 76 på blogglovin.
    Är sjukskriven just nu men hoppas kunna "vända" mitt liv som vanligt. Just därför vill jag vinna har varken haft tid att köpa en ny för denna terminen eller pengarna (försäkringskassan sitter på dom just nu;)) en vän visade en sådan hon köpt förra året var ju sååå fin.
    Tack även för en fin blogg!!
    / michaela_a@live.se

    SvaraRadera
  47. Jag är med!

    *Skulle vilja vinna en almanacka just för att de är precis
    vad jag behöver till mitt dåliga minne, glömmer hela tiden bort viktiga tider som t. ex läkar besök.

    *Följer via bloglovin med nr: 77

    * Länkat på min blogg: http://independentwoman.bloggplatsen.se/2012/02/12/7317719-personlig-almanacka/

    emeliecollin@hotmail.com

    SvaraRadera
  48. Jag vill vara med och tävla!
    Jag skulle vilja vinna en personlig almanacka just för att den jag har nu går ut i mars och jag skulle verkligen vilja ha en med mina små pojkar på så man har dom med sig hela tiden! :)

    tipsar här: http://debbantavlar.bloggplatsen.se/2012/02/12/7318370-personlig-almanacka/

    deborapersson@gmail.com

    SvaraRadera
  49. Debbie-Mamma till 2 prinsar ♥12 februari 2012 kl. 21:10

    glömde skriva att jag följer på bloglovin, nummer 78 fick jag! :)

    SvaraRadera
  50. Jag är gärna med och tävlar om en personlig almanacka. Jag har insett att allt inte går att komma ihåg i huvudet längre, jag måste ha någonstans att skriva upp alla mina varierande arbetstider, träningar och matcher med sonen, när jag ska hämta mitt barnbarn på dagis m.m
    2. För extrachans har jag länkat på min blogg http://liselottess.blogspot.com/2012/02/personlig-almanacka-142.html
    liselotte.202andersson@telia.com

    SvaraRadera
  51. Jag är visst en slarvfia till jänta,
    mina vänner säger sig vara less på att vänta.
    Och jag ger dem mitt medhåll,
    jag behöver absolut få mer koll.
    Mitt vardagsliv behöver struktur,
    jag vet bara inte riktigt hur…

    Det är inte det att jag är ond till mitt sinne,
    jag har bara ett fruktansvärt dåligt minne…
    Livet blir liksom upp och nervänt,
    kolla bara det senaste som hänt:

    Jag vet inte hur många gånger jag glömde min tid,
    hos barnmorskan när jag var gravid.
    Jobbmässigt missade jag min senaste konferens,
    chefen säger det var min ”sista chans!”
    När jag hade tidsbokning hos frisören,
    var jag hos en kille som hette Sör…Micke.
    Missade veterinärtiden åt min älskade byracka,
    GAH – Jag behöver verkligen en almanacka!

    Med personlig almanacka får jag ordning på aktiviteter och dagar,
    och slipper lyssna på alla som klagar.
    På vänskapsfronten blir det frid,
    ”-äntligen kommer tösen i tid!”
    Vill så gärna ha en personlig kalender,
    för att hålla reda på en dag i sänder.

    2. Jag blev följare 79 :-)

    kicki_m1@hotmail.com

    SvaraRadera
  52. Jag skulle behöva en almanacka som jag skriver ner vad jag ska göra om dagarna t ex blogga och andra saker. för just nu känns det som jag inte hinner med något. så om jag har något som jag har skrivit ner och ckriva "check" på så skulle jag klara det.


    bloodsband@live.se

    SvaraRadera
  53. Allteftersom komihåget minskar ökar behovet av en almanacka!

    = )

    SvaraRadera
  54. Som lärare och snart mamma igen behöver jag nåt snyggt som kan hålla ordning på min smått kaotiska vardag... :)

    SvaraRadera
  55. Kontoret är fullt av tråkiga saker och gråa ting.
    En kalender fylld av bilder på sonen sätter på arbetsdagen sting!
    Tänk att få blädra och sonens leende lite här och var.
    Hjälper mig på jobbet, på tunga dar.

    frida.sjolander@gmail.com

    SvaraRadera
  56. jag har fortafrande ingen allmänacka för i år.Skulle verkligen behöva en så det skulle inte vara fyskam att råka vinna en .

    SvaraRadera
  57. 1.Jag är med, och jag skulle vilja vinna en för jag är urdålig på att komma ihåg saker och då blir det att jag sätter upp lappar här och där men sen glömmer jag bort vart jag satt dom så då glömmer jag ändå.
    Skulle jag har en almanacka skulle ju det var mycket bättre, dessutom är det ju roligare att designa en själv :) jag blir ju mamma snart med och då blir det massa Bvc besök att hålla reda på och massa, så skulle sitta bra med en almanacka :)

    2. Jag har tipsat här: http://eemijji.blogg.se/tavlingstips/2012/february/personlig-almanacka-142-1.html#comment
    3. Följer dig redan! :)

    SvaraRadera
  58. Jag har upptäckt att när jag lägger in mina privata tider att komma ihåg i jobbmobilen, så synkas de automatiskt in i jobbets almanacka! SÅ PINSAMT! Jag behöver verkligen en kalender som jag med vanlig hederlig penna kan skriva in mina privata tider, utan att vara rädd för att det sprids till hela företagaet!!!!

    Ha en fin kväll!

    Annika Nilsson
    aneritrea@hotmail.com

    SvaraRadera
  59. Nu är jag sent ute :-/ Jag vill vara med. Är i behov av en personlig almanacka så jag inte glömmer möten, tider i skola, jobb, förskolan. De e tur när sonen påminner mig om t.ex tandläkaren.
    När minnet är kort - glömmer jag bort.
    Ha De!

    anderslukas@hotmail.com

    SvaraRadera
  60. Jag vill så gärna vinna då jag har väntat med att köpa almanacka för att ha råd med en sån här. Men jag har inte haft pengar över än! :(

    HAr länkat här: http://tavlingsbloggen.soclog.se/p/2012/2/?link=1329254559

    Epost: jennysen81@gmail.com

    SvaraRadera
  61. Åh, jag vill vinna eftersom att jag börjar gymnasiet efter sommaren. Detta år vill jag ha en fin start på året och vill motivera mig själv att vara så organiserad som möjligt! En almanacka skulle därför passa perfekt för mina studier och för att hålla koll på livet, som kommer bli ganska hektiskt de kommande året!

    Tack för chansen, kram!

    natti_lindgren@hotmail.com

    SvaraRadera