tisdag 28 februari 2012

Bästa dagen på länge

Idag har Lilla hjärtat varit helt fantastisk! Jag fick besök av en mamma från föräldragruppen och jag och M lyckades tajma dagen perfekt! Lilla hjärtat sov i bärselen i drygt två timmar på förmiddagen, sedan kom min kompis och hennes lille son (som är en dag äldre än M) vid klockan tolv. Då ammade jag M och sedan satt hon i babysittern medan jag lagade mat. Vilken lyx att ha två händer fria till matlagningen, och betydligt lättare än om jag skulle ha haft henne i bärselen!

När vi skulle äta var Lilla hjärtat lite kinkig så hon satt i mitt knä medan jag åt med vänster och slängde nudlar lite varstans! Efter maten blev det blöjbyte och amning igen och sen gick vi ut på en skön promenad. Solen sken, fåglarna kvittrade och det var vår i luften! M sov hela vägen - min lilla ängel! När vi kom hem sov hon vidare i vagnen i hela tio minuter! Det är mycket eftersom hon vanligtvis vaknar direkt när jag stannar vagnen och det passade helt perfekt idag för då hann jag slänga fram fikat till oss innan hon vaknade. På eftermiddagen var hon lite kinkig igen, men hon somnade i bärselen igen lagom till min man kom hem så vi fick chansen att prata lite med varandra.

Det har helt klart varit en av de bästa dagarna på länge! Och trots många dåliga nätter på rad känner jag mig så glad och pigg eftersom min lilla älskling har varit så fantastisk och vi har sluppit skrik idag! Underbart!

Min kompis hade köpt med sig vaniljbullar till fikat. Mums!

5 kommentarer:

  1. Förstår att du är (positivt) överraskad! Kan barn verkligen vara sådär lugna och vältajmade?

    SvaraRadera
  2. Gud så sugen jag blev på vaniljbullar. Får nog traska ner till bageriet och köpa på mig en eller två ;)

    SvaraRadera
  3. Härligt med en så bra dag ♥
    Kram

    SvaraRadera