torsdag 16 februari 2012

Dagens









Klockan:
09:51
Känner mig: trött
Kläder: svarta byxor, vitt linne och blå oversizetröja
Hår: Uppsatt i slarvig tofs
Lyssnar på: The Killers
Undran: När ska Lilla hjärtats kolik gå över?
Min natt: M vaknade första gången redan halv ett, sen vid två, och vid fyra var det kört. Hon skrek och skrek. Min man hade henne först och jag försökte sova. Sedan tog jag henne vid halv sex. Då var hon hur pigg som helst. Strax innan sju la vi oss igen och hon somnade. Halleluja!
Min morgon: Jag trodde att jag skulle få världens sovmorgon. Men nejdå, jag hann lagom somna in när M vaknade igen. Halv åtta var det dags att gå upp igen tyckte hon.
Min dag:
Idag kommer min fina vän hit på hennes lunchrast. Vi ska försöka slå rekord i flest antal sagda ord på en timme!
Gillar:
att Lilla hjärtat kan sova bra i bärselen
Gillar inte: att min rygg tar så mycket stryk av att bära henne hela tiden
Insikt:
Innan jag fick Lilla hjärtat sov jag ca 7,5-9 timmar per natt. När jag var gravid förstod jag inte hur jag skulle klara av nätterna som småbarnsförälder. Men det är häftigt vad man klarar av. Helt plötsligt är 5-6 timmar per natt (med tusen avbrott) en ganska bra natt!


1 kommentar:

  1. De där amningshormonerna är en gudagåva, de gör att man orkar mer än man tror.
    Själv gick jag upp klockan 5 idag. Då hade jag redan varit vaken 30-40 minuter. Inte konstigt att man är lite seg nu.

    SvaraRadera