torsdag 1 december 2011

1 december

Idag är det den första december. För mig betyder december vinter och jul. Just nu känns dock både vinter och jul ganska avlägset. Där jag bor har vi inte sett till skymten av snö, istället har vi idag haft riktigt höst-rusk-väder med stormvindar och regn. Och p.g.a. höstvädret är det såklart svårt för den rätta julkänslan att infinna sig...

Men första december betyder också att vi nu är inne i den månaden då vi ska få barn. Med lite drygt en vecka kvar till datum är det ju högst troligt att vi får barn under december!

Lilla skatten kan komma när som helst nu och bebisen är SÅ välkommen! Jag ska bara jobba min sista dag imorgon sedan får h*n gärna komma till oss!

4 kommentarer:

  1. Nej, jag har inte heller fått varken vinter eller jul känsla!

    Vad mysigt att er lilla bebis är här snart! =)

    SvaraRadera
  2. Inte jag heller... Längtar efter snön nu~

    Men å andra sidan är inte JUL vad jag flrknippar just denna December med, utan månaden jag ska ha barn i. Precis som du~

    Fast vi har ju bf 28 dec ,så Finns ju en risk att det blir en Januari-bebis med...
    Dock är den ju redan klar så kan komma nu också, man vet aldrig hur de tänkt det de små liven haha

    Stringt av dej att jobba så länge ändå, vila dej så mycket du bara kan nu och Lycka Till <3

    SvaraRadera
  3. Väntan på er bebis är såå spännande!
    Tänk om nedräkningen på jobbet också är nedräkningen för litens ankomst...

    Kram Ellinor

    SvaraRadera
  4. Det är verkligen svårt att finna julkänslor i detta väder:-(
    Kommer ihåg när jag väntade min dotter....hon var också beräknad i december & var beräknad tills den 23. Var så bekymrad att hon inte skulle titta ut innan jul, men det gjorde hon.
    Var nästan säker på att jag inte skulle gå över tiden då jag var sjukskriven i tre månader pga blödningar & läkaren trodde hon skulle komma alldeles för tidigt.
    Men nu har ni snart er skatt hos er:-)

    SvaraRadera