lördag 10 december 2011

Vecka 41

Jag hade hoppats på att aldrig behöva publicera ett vecko-inlägg för vecka 41. Jag hade gärna sett att lilla bebisen tittade ut igår när vi hade datum, men jag får tydligen vänta lite längre på vår lilla skatt!



Vecka 41 (40+0)

Bebisen: Nu är barnet helt utvecklat och redo att komma ut vilken sekund som helst.

Mamman: Förstagångsföderskor föder i genomsnitt 4 dagar efter datum för beräknad förlossning. Var beredd på och ställ in dig på att det går hela 42 veckor innan någon överhuvudtaget talar om "övertid". Slappna av och vila mycket! Medan du går på "övertid" kommer din barnmorska eller läkare att noggrant övervaka att du och fostret mår bra.

Egna ord: Jag sover ganska dåligt på nätterna numera, och foglossningen är verkligen jobbig! Det är en skum känsla att bara gå och vänta på det som förmodligen kommer bli en av de största upplevelserna i livet. Jag känner mig otålig och känner efter HELA tiden! Kom ut nu lilla skatten min!

10 kommentarer:

  1. ¨Så fin du är! Hoppas lilla bebis tittar ut snart :)

    SvaraRadera
  2. Ja nu är det verkligen nära :) Visst är det en häftig känsla att veta att det kan ske närsomhelst? :) Hoppas du slipper vänta alltför länge nu bara.

    Ha en trevlig helg du med!

    SvaraRadera
  3. Vilken FIN mage du har! Jag håller tummarna för att du snart får träffa ditt lilla pyre. KRAM!

    SvaraRadera
  4. Spännande! Och det kan ju verkligen börja när som helst! Jag hade inga som helst känningar innan mina förlossningar startade. Lycka till om jag inte hinner kika in mer innan bebben är här :-)

    Kram Nina

    Ps: Glöm inte att ANDAS!!! :-)

    SvaraRadera
  5. så fin du är, fast att det bara är en vecka sen så har jag nästan glömt känslan av att ha mage å hur det rörde sig därinne

    SvaraRadera
  6. Njut av kanske sista helgen som två ;)

    SvaraRadera
  7. Så fin mage! Jag tror bäbisen kommer imorgon natt! Hoppas det=)
    Kram

    SvaraRadera
  8. Ja det hade ju varit trevligt om bebisen kom den dagen som man hade beräknat, men nästa vecka ska du se :) Håll ut! Snart har du en liten fin bebis i din famn! Glad 3:e advent!

    SvaraRadera
  9. Man snöar så lätt in sig på det datumet man fått. Jag gick över i fyra dagar och hade "planerat" att gå över ännu längre.
    Lycka till när det är dags! :)

    SvaraRadera