måndag 5 december 2011

Måndag morgon

Måndag morgon. En ovanlig måndag för min del. Första dagen som föräldraledig. Det känns otroligt konstigt att vara hemma fast man inte är sjuk. Det är en vanlig vardag och alla går till sina jobb, men jag stannar hemma. Skumt.

Det är svårt att veta hur mycket man ska planera in, om det dröjer tre veckor tills bebisen kommer behöver jag definitivt hitta på saker den här veckan! Men om bebisen kommer den här veckan behöver jag såklart vila upp mig och bara ta det lugnt istället. Klurigt det där.

Idag är i alla fall planen att ta en lugn dag och sedan blir det restaurangbesök ikväll tillsammans med D och fina vänner!

Hoppas att ni får en bra start på veckan!

11 kommentarer:

  1. förstår att det känns konstigt att inte gå till jobbet som man brukar...vila och njut så mycket det bara går
    kram Åsa

    SvaraRadera
  2. Du får skämma bort dig riktigt idag ;) Kram

    SvaraRadera
  3. Försök att ta det lugnt och gör det du känner för :)

    Bunkra upp med mat i frysen kanske om du är rastlös. Kan vara bra att ha för när man kommer hem med bebisen är man inte så sugen på att stå och laga mat första dagarna.

    Hoppas att du och magen mår bra!!

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  4. åh så skönt för dig att få vara ledig :) passa på att njuta av lugnet och gör det som du kanske inte hinner med efteråt (läsa tidningar, dricka te och bara vara) så ska du se att bebis kommer snart, fyy vad spännande :D

    SvaraRadera
  5. Så skönt det låter att vara hemma trots att man inte är sjuk :) Du får försöka kombinera vila med att få saker gjort. Gör det viktigaste först bara :) kram

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Jag jobbade med trädgård så nu när det börjar bli kallare finns det inget att göra förrän till våren, så därför slutade jag så tidigt!
    Hade gärna fortsatt jobba annars =)

    Jag har BF den 14/2-2012 så har inte sååå jättelångt kvar heller!

    Hoppas du får en fortsatt härlig första dag som mammaledig :)

    SvaraRadera
  7. Ja lite tidigt med att plocka fram tomtar redan, jag brukar oftast vänta tills veckan innan julafton. Men jag har sett vissa som tagit fram julgranen, så vissa är tidigare än mig till och med :)

    SvaraRadera
  8. Vad kul att du hittade min blogg. Du har själv en mycket fin blogg.
    Jag har BF den 3 Jan. Här i Grekland slutar man jobba 56 dagar innan BF så jag har redan varit hemma en månad. Lååångtråkigt!! Men man får en hel del gjort. Frysen är full av godsaker tex :)

    SvaraRadera
  9. Hej! Kul att du lämnar spår av dig hos mig! Hoppas din lilla skatt snart tittar ut! :-) Kram

    SvaraRadera
  10. Javisst är det en konstig väntan vi går igenom nu! När som helst händer det o sen blir livet aldrig som förut igen :)
    Jag sysselsätter mig med att fylla frysen med mat o bakverk, få klart alla julförberedelser o träffa vänner. Sen har jag ju Linnea också o när hon är hemma så hinner man ju knappt tänka på något annat än henne :)
    Hoppas att våra barn kommer snart och att du haft en riktigt bra första ledig dag!
    Kram! :)

    SvaraRadera