söndag 11 december 2011

Drömmen om ett barn

Jag tittar inte speciellt mycket på TV, men ett program som jag följt hela hösten är "Drömmen om ett barn". Det har varit fantastiskt att få följa alla dessa par i deras barnlängtan. När jag såg säsongsavslutningen kunde jag inte hålla tårarna tillbaka. Det känns så orättvist att vissa människor behöver kämpa så enormt mycket, och flera av dem var fortfarande ofrivilligt barnlösa. Jag hade längtat efter barn ett tag innan vi började försöka, men det är ingenting mot vad de här människorna har gått igenom.

När jag har följt programmet har jag känt mig så oerhört lyckligt lottad. Jag är så glad och tacksam för vår lilla bebis i magen!

3 kommentarer:

  1. Man är verkligen lyckligt lottad som KAN få barn. Största gåvan i livet ♥

    SvaraRadera
  2. Jag har också följt det programmet, väldigt gripande!

    SvaraRadera
  3. Åh jag känner också så~

    Har även en vän som tillsammans med sin make håller på o kämpar med ägglossningstester,ivf och mediciner... Och jag får nästa dåligt samv ete eftersom våran bebis "bara blev"... Jag har längtat efter barn i flera år, så det är Världens mest välkomna lilla "misstag"-men känns lite orättvist mot de som aktivt försöker och aldrig lyckas~

    Men fy tusan vad mycket Mer (om det nu är möjligt)man uppskattar det, när man ser hur svårt andra har det <3

    SvaraRadera