tisdag 20 december 2011

Att bli mamma

Wow, vad livet har förändrats! Det är verkligen världens omställning från att gå hemma och vänta på sin lilla skatt i magen till att helt plötsligt vara mamma. Det är omvälvande att ha en liten, liten bebis som är totalt beroende av mig, och som allra helst vill amma och vara nära HELA tiden!

Hon är så underbart go min lilla dotter, och varje gång jag ser på henne blir jag helt tagen. Nu förstår jag alla som tidigare har pratat om "bebisbubblan" för så är det verkligen. Vi bara följer henne och hennes behov hela tiden, vi vaggar henne, byter, ammar och myser. Och tiden finns inte.

Det här är min lilla dotter, som jag kommer att kalla för Lilla hjärtat eller M här i bloggen. Jag är osäker på hur mycket kort jag kommer att visa på henne i fortsättningen, men jag kunde inte motstå att i alla fall lägga upp ett kort på henne!


Mitt lilla hjärta är helt fantastisk och jag bara njuter av att vara hennes mamma!

25 kommentarer:

  1. så otroligt fin !! :) grattis igen och njuuut för tiden går så himla snabbt !

    SvaraRadera
  2. Det låter som en underbar start! Att tiden inte finns, så vackert!

    SvaraRadera
  3. Fantastiskt fin ser hon ut att vara i alla fall! Underbart! Man längtar inte mindre nu... :) Njut av bebisbubblan och berätta gärna mer om hur det känns! :) KRAM

    SvaraRadera
  4. Ååh så underbart söt hon ser ut att vara och så gosigt att hålla så nära! :)
    Grattis igen och Kramar

    SvaraRadera
  5. Det låter helt underbart!! Nu längtar jag ännu mer efter vårt lilla pyre. Många kramar!

    SvaraRadera
  6. Finaste lilla skatten! Grattis igen och njut massor nu.
    Massa kramar

    SvaraRadera
  7. Stort stort grattis, få tårar i ögonen.
    KRAM Camilla

    SvaraRadera
  8. Så otroligt fin! Grattis igen och fortsätt NJUT av bebisbubblan - den är ju så underbar!

    KRAM

    SvaraRadera
  9. Det förstår jag!
    Det måste vara en så häftig känsla att bli mamma!
    längtar så tills ja får uppleva det!

    Njut ordentligt! ( vilket jag antar att ni gör hihi)

    hoppas på att få läsa en förlossningsberättelse :)

    kraam

    SvaraRadera
  10. Så söt :) Förstår att det är svårt att inte lägga upp bild på en sådan goding!

    SvaraRadera
  11. Grattis till det lilla miraklet! Hoppas att allt gick bra - njut av varandra och ha en God Jul!

    SvaraRadera
  12. grattis igen
    det finns inget så underbart som att vara mamma. kram

    SvaraRadera
  13. Man blir ju så glad när man läser detta! Bebisbubblan är verkligen något alldeles unikt att uppleva. Jag går och längtar tills barn nr.2 ska komma i mars så man får känna allt det där igen.

    SvaraRadera
  14. Det var så lite så :) hoppas att ni får en fantastisk jul, ni har ju fått den allra bästa julklappen ändå. hihi. Kramar !

    SvaraRadera
  15. Grattis till fina lilla prinsessan!! Njut nu av den första julen tillsammans - tiden kommer att flyga fram nu när du är mamma :-)

    Kram Nina

    SvaraRadera
  16. Hon är jättefin! Passa på att njuta i bubblan :) God jul!

    SvaraRadera
  17. Vilken liten goding ni har fått, fortsätt njuta av bebisbubblan!!! storkram

    SvaraRadera
  18. Hon är alldeles ljuvlig, vilket jag redan räknat med så klart! Underbar flicka!
    Och visst är bebisbubblan helt fantastisk, man har ingen tidsuppfattning överhuvudtaget och bara njuter av miraklet. Fortsätt med det! ♥

    Önskar er en underbar julhelg, Lilla hjärtats allra första.
    Stor kram!

    SvaraRadera
  19. Men åh, har hon kommit nu :) Så mysigt!! Stort grattis till er :D

    SvaraRadera
  20. Stort grattis som nybliven mamma! :) Hoppas ni alla mår bra!

    SvaraRadera
  21. Stort grattis! Och härligt att allt gick så bra! Gott nytt och stor kram

    SvaraRadera