onsdag 7 december 2011

Besök hos barnmorskan

Idag har vi varit på MVC för vanlig kontroll. Alla värden var bra och vi pratade såklart om hur allt känns just nu. Det är en konstig tillvaro att bara gå och vänta. Två dagar kvar till BF.

Sedan lyssnade hon på hjärtljuden och lilla bebisens hjärta slog så fint. Därefter kände hon igenom magen och konstaterade att bebisen har sjunkit ner ytterligare, men sedan sa hon att hon tyckte hon kände hår på huvudet! Jag har ingen aning om det ens är möjligt, men det var lite roligt!

9 kommentarer:

  1. Två dagar kvar bara, spännande! :)

    Ja det känns som att det finns risk att snön töar bort här med om det inte blir kallare snart. Så jag hoppas på det. För det ÄR mycket mysigare när det är vitt ute. Speciellt nu när julen snart är här.

    SvaraRadera
  2. Vad skönt att allt såg bra ut. Oj, två dagar kvar! Spännande :-)

    Önskar dig en mysig onsdagkväll :-) KRAM!

    SvaraRadera
  3. Härligt! Har ni funderat mycket på ur ni tror barnet kommer se ut när det kommer? Hade du mycket hår när du föddes? Ska bli spännande att se vem h*n blir lik.

    SvaraRadera
  4. Jag har hört att om man har mycket halsbränna när man är gravid så har barnet mycket hår. Jag hade halsbränna varje kväll/natt och Liam hade en stor mörk kallufs på huvudet :)

    Jag tror nästan att det är BVC ni besöker nästa gång och inte MVC ♥

    SvaraRadera
  5. Gud vad spännande!! :-) Tänk att det kan sätta igång när som helst nu!

    Kram!

    SvaraRadera
  6. har precis hittat in här hos dig....Mysig blogg! Lycka till när det är dags!!

    SvaraRadera
  7. sv: taaack :) Vänta du bara, du får se vad man kan som mamma :D

    SvaraRadera
  8. hoppas bäsen tittar ut snart:)

    SvaraRadera
  9. Johanna: Både jag och min man hade ganska mycket hår på huvudet när vi föddes, ja, det blir spännande att se vem bebisen är lik! :-)

    Agnes: Jag hoppas verkligen det! :-) Kram

    SvaraRadera