tisdag 13 december 2011

Luciamorgon

Lucia är en riktigt mysig dag tycker jag. När jag var yngre var jag ofta med i luciatåg och jag älskade sångerna även om jag var rädd för alla levande ljus så nära mitt långa hår...

Numera firas lucia oftast på jobbet - med alla söta barn! Förra året var det verkligen en svettig morgon när vi skulle få alla våra små älsklingar (1-3 år) fram till scenen och sen allra helst få dem att sitta kvar på scenkanten. Idag tänker jag på barnen som jag har jobbat med under hösten, jag vet att de har tränat på sångerna i flera veckor och jag skulle så gärna vilja se dem när de står framför sina föräldrar och sjunger just nu!

Men i år blev det lite annat typ av lucia-firande eftersom jag fortfarande är hemma och väntar på vår lilla bebis. Jag ställde klockan och gick upp och tittade på Lucia på TV klockan sju. Vi tände ljus, virade in oss i filtar och tog fram pepparkakor och glögg. Mysig start på dagen!


4 kommentarer:

  1. Vilken mysig start på dagen :-) Själv så blev det sovmorgon.

    Ser att den lilla är kvar och gosar i magen :-) Trodde att den skulle kika fram medans vi var iväg på våran lilla tripp :-)

    Ha en bra dag! kram

    SvaraRadera
  2. det är så mysigt med luciafirande på dagis. :-)

    SvaraRadera
  3. Nästa år har du en egen liten lucia, stjärngosse, pepparkaksgubbe eller tomte att titta på. KRAM!

    SvaraRadera
  4. Vad mysigt med luciamorgon! Jag hade tänkt stiga upp tidigare idag och tittat på lucian, det är ju något speciellt med det. Men efter en vaken Liam i natt var vi så trötta och sov vidare. Nästa år kanske :)

    SvaraRadera