onsdag 7 december 2011

Första snön

Onsdag morgon och fortfarande ingen bebis. Men idag kom jag i alla fall upp till en värld som var lite vitare än igår. Den allra första snön har äntligen fallit här hos oss i natt. Det är inte mycket, och det finns väl en risk att det inte ligger kvar så länge, men man får vara glad för det lilla! Vi är ju ändå en vecka in i december så det känns verkligen läge med snö!

Idag ska jag till barnmorskan, det ska bli skönt att få höra lilla bebisens hjärta och få prata med henne om hur tillvaron är just nu. I eftermiddag kommer min syster hit på fika. Så jag tror att det blir en bra dag!

4 kommentarer:

  1. Mysigt med första snön! Lycka till hos barnmorksan idag!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Vad mysigt att ni fått lite vitt på backen! Det gör ju så mycket för stämningen. Skönt att få komma till BM och prata lite! Det tyckte jag också mot slutet. Eller jag gick rättare sagt dit och grät och sa att nu fick hon plocka ut ungen, hihi :)

    Kram vännen!

    SvaraRadera
  3. Nej, Jolie föddes med ett akut snitt fyra dagar innan BF :) Snittet var planerat men eftersom det satte igång dagen innan vi hade fått det planerat så blev det akut. Och då jag hade så himla ont och inte kunde gå sista tiden så ville jag så gärna att de skulle plocka ut henne när jag var fullgången i vecka 38...

    Rörigt det blev nu, men det jag vill säga är att jag vet att man kan ha det jobbigt även om man inte gått över tiden :)

    SvaraRadera
  4. Spännande att vara så nära bf:). Hoppas du slipper gå över och att den kommer väldigt snart!:) kram

    SvaraRadera