fredag 2 december 2011

Jobbat klart!

Det är helt vansinnigt. Men nu har jag haft min sista dag på jobbet och är officiellt föräldraledig!

Det kändes verkligen konstigt när jag cyklade till jobbet imorse. När jag parkerade min cykel utanför förskolan stod barnen i fönstret och knackade och vinkade. De är ju ganska stora (4-5 år) så de visste att det var min sista dag. Jag fick flera kramar i hallen och sedan tog vi fram frukt till barnen. De var så söta när de satt på mattan och pratade och busade, och hade samling själva! Jag och mina kollegor dukade bordet till oss, tände ljus och jag bjöd på adventsfika med lussebullar, pepparkakor och chokladkolasnittar. Jag lämnade mina paket till dem och fick sedan ett paket av dem! Det var en jättesöt kofta från Newbie (visar senare).

När vi fikat klart ville jag såklart vara så mycket som möjligt med barnen. Vi lekte charader och hade en jättemysig stund med mycket skratt! Senare hade vi samling och sjöng luciasånger. Båda pojkarna som under hösten varit i behov av särskilt stöd satt lutade mot mig på varsin sida, nära, nära. Efter maten bjöd jag på glass och vi hade hejdå-kalas. Så mysigt! När det sedan var dags att gå ut med barnen blev det däremot totalkaos. Barnen var fredagströtta och flera av barnen blev våldsamma. När jag stod där och och försökte hålla två ilskna pojkar ifrån varandra kände jag att det ska blir skönt att få sluta snart.

När klockan slog två kramade jag om alla barnen, sedan tog jag ett varv i huset och sa hejdå till alla fina kollegor!

Den här allra sista dagen på jobbet var inte alls så emotionellt jobbigt som det var sist jag slutade på ett jobb (läs här). Kanske beror det på att den förra förskolan var mindre, och jag hade närmare relationer till kollegorna? Kanske beror det på att jag har något helt underbart som väntar mig den här gången - vår lilla bebis kommer ju snart till oss! Det känns i alla fall skönt att ha slutat jobba nu och visst kommer jag att sakna dem, men det blir nog bra att hinna vila lite innan mitt liv förändras totalt!

Presenter och teckningar som jag fick av barnen idag.

4 kommentarer:

  1. Åh vad härligt! Grattis! Hoppas nu att du snart får träffa din lill* i magen! KRAM!

    SvaraRadera
  2. Vad härligt att du har jobbat klart nu! Hoppas att du får vila upp dig ordentligt innan bebisen kommer! =)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Oh, det gör du rätt i! Underbar resa du har framför dig <3 Kram

    SvaraRadera
  4. Vad spännande att det närmar sig =) Ny tävling på min matblogg så kika gärna in där och tävla =)

    SvaraRadera