onsdag 3 november 2010

Dagens fråga

Jag tycker själv att jag har en jättebra relation till min mamma. Jag träffar henne ett par gånger i månaden och någon gång ibland ringer vi till varandra. Vi hörs max en gång i veckan, men jag vet att hon alltid finns där och hon är ett enormt stöd för mig. Hon har alltid tid för mig och hon lyssnar alltid om jag har något som jag behöver prata om.

När vi pratade om detta på jobbet idag sa min kollega att hon pratar med sin mamma varenda dag. Så jag blev lite nyfiken.

Hur ofta pratar du med din mamma?

9 kommentarer:

  1. Samma här, varje dag. Men vi bor ju 157 mil ifrån varandra. Och mamma var ensamstående med mig i 18 år så vi har en extremt nära relation. Hon är min absolut bästa vän.

    SvaraRadera
  2. Jag pratar med min mamma varje dag. Vi började prata dagligen några veckor innan det var dags för mig att föda Ella. Sen har det blivit så att jag ringer nästan varje dag. Om jag inte har bloggat så ringer hon och frågar att allt är ok ;)

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Inte alls så så ofta som jag hade velat. Vi pratar aldrig och det är något som jag saknar.

    SvaraRadera
  4. Jag pratar med mamma mist en gång om dagen. Men det är oftast smågrejer, så det är inga längre samtal. Men jag vet att hon alltid finns där om jag behöver henne.

    Kram M

    SvaraRadera
  5. Min mamma är världens bästa mormor. Blir tårögd när jag tänker på´t. Vi pratar väl i telefonen iaf 1 gång i veckan. Men när jag var föräldraledig pratade vi varje dag. Det var tryggt att ha henne i luren då. :)

    SvaraRadera
  6. Hej hej
    Jag pratar inte med min mamma varje dag, blir nog 2-3 ggr i veckan. Men det är en härlig trygghet och veta att hon finns.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  7. Gissar på att vi hörs varannan vecka.

    SvaraRadera
  8. Jag pratar med min mamma nästan verje dag.:)

    SvaraRadera
  9. Oj, vad många ni är som pratar med era mammor varje dag!

    Marieta: Det förvånar mig att du också pratar med din mamma varje dag! Det måste bli så dyrt! :-) Kram

    SvaraRadera