onsdag 10 november 2010

Det finns änglar...

Jag vet inte var i landet du som läsare befinner dig, och hur det ser ut där du bor, men där jag bor är det i alla fall fullkomligt SNÖKAOS! Vi har flera dm snö och det fortsätter att snöa och nordanvindarna viner för fullt...

Igår hade vi alla jobbat sent på förskolan och suttit i möte. När vi äntligen var klara var det dags för oss att försöka ta oss hem i ovädret. Jag hade tur och fick skjuts av en vänlig kollega som skulle åt mitt håll, men två av mina andra kollegor gick ner till busshållplatsen. De stod en stund, sedan stannade en bil vid busshållplatsen. Det var en kvinna, med en liten dotter i framsätet. Hon meddelade att fem bussar redan hade kört i diket och att det nog inte skulle komma någon mer buss.

Bara en sådan sak är nog ganska ovanligt i Sverige. Att stanna och bry sig om några helt främmande människor! Men sedan erbjöd hon dem också skjuts trots att hon nästan var hemma vid sitt eget hus och mina kollegor skulle en-två mil åt andra hållet!

Jag tycker att det är fantastiskt att det finns sådana människor! Det var sent, och hon ville väl hem till sitt! Men istället tog hon sig tiden att köra genom snökaos-trafiken fyra mil extra för att skjutsa två helt okända människor, till helt olika ställen ända fram till dörren! Fantastiskt tycker jag!

5 kommentarer:

  1. Helt otroligt! Vad härligt att det finns så fina människor!

    KRam

    SvaraRadera
  2. Jag ryser av välbehag när jag läser detta. Vilken fantastisk människa.

    Kram M

    SvaraRadera
  3. Ja det var verkligen fantastiskt!

    SvaraRadera
  4. Jag blir alldeles varm i hjärtat när jag läser detta. Det är såhär det ska vara i en fin värld.... All eloge till kvinnan!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Det finns hopp om mänskligheten trots allt! Solsken i snömodden.

    SvaraRadera