måndag 22 november 2010

Upp som en sol, ner som en...

Måndag. Inte min favoritdag i veckan. Men för det mesta lyckas jag ändå kliva in på jobbet med mycket energi på måndagmorgnarna. Det är alltid roligt att se mina små guldklimpar igen efter helgen, och jag brukar känna mig peppad för veckan när jag väl kommer dit (till skillnad mot hur det känns på söndagkvällen).

Den här måndagen var inget undantag. Jag klev in på avdelningen, hälsade på alla barn och var på strålande humör. Men det dröjde inte länge förrän en av mina kollegor stack i väg och gjorde annat. Hon lämnade mig och min andra kollega med fjorton små barn som skulle tvättas, bytas på och kläs på kläder. Vi skulle också städa avdelningen och försöka ta oss till lekparken. Med en kollega borta blev det en tuff start på dagen.

Upp som en sol, ner som en pannkaka...

5 kommentarer:

  1. tack så mkt! och vad gott med pancakes!!!

    SvaraRadera
  2. Tråkigt med kollegor som inte tar sitt ansvar...
    (Men mums för pannkakor!)

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera