torsdag 18 november 2010

Smart drag...

För ett tag sedan skrev jag om mina telefonsamtal på spanska (se här). Det var såklart angående mina beställningar till Esperansa . Jag brukar maila mina kontakter i Ecuador, och det brukar fungera bra, men ibland behöver vi ändå talas vid och då är det spanska som gäller. De kan inte ett enda ord engelska!

Sist jag ringde ett samtal till Ecuador gick det ju inte så bra... jag var trött så jag stakade mig, glömde bort orden och sa nog massa konstiga saker! Men den här gången visste jag mer vad jag ville säga, och jag hade för säkerhets skull kollat upp fraserna på Google Translate! Shit, vad smart! Jag förstod allt han sa och jag hade nedskrivna meningar till hjälp för att få fram vad jag menade!

Det blev ett jättebra samtal och jag kände mig riktigt bra på spanska (hrm)!

3 kommentarer:

  1. Alltid bra att vara förberedd!

    SvaraRadera
  2. Skönt! Är imponerad att du fixar att alltid kommunicera på spanska i leverantörskontakterna!

    SvaraRadera
  3. Lovisa: Tack! Det är inte helt enkelt, en utmaning varje gång! :-)

    SvaraRadera