tisdag 16 november 2010

Mycket frisk luft

Idag har det äntligen varit lite finare väder. Regnet och tråkvädret var borta, istället var det blå himmel och sol! Härligt! Jag var ute med de minsta barnen på förmiddagen, tog en promenad på lunchrasten, gick ut med alla barn på eftermiddagen och tog en kort promenad med mannen på kvällen så idag har jag verkligen fått frisk luft!

Men det är inte bara att gå ut med våra småttingar på förskolan. Det tar sin lilla tid att klä på alla barn långkalsonger, överdragsbyxor, fleecetröjor, jackor, mössor, skor och vantar... sedan är det alltid någon vante som saknas, någon som snubblar och slår huvudet i dörren, någon som smiter in på toan och river ut allt papper, och någon som springer och gömmer sig... Men det hör ju mitt jobb till.

Hoppas att ni har haft en bra tisdag!


3 kommentarer:

  1. Å glöm inte galonisar när det är slaskigt oxå.. helst ska dom vara lite för små så man knappt får dem över vanliga overallen på barnen.. ;)

    SvaraRadera
  2. Förstår att det tar tid. Är imponerad att ni ändå är ute med barnen två gånger per dag när det är sånt projekt.. och gissar att det tar en hel del tid även när alla kommer in igen och ska av med allt det där!

    SvaraRadera
  3. Jag är också imponerad! Jag har bara två ettåringar men inte är jag ute två gånger om dagen för det. Men om mina barn gick på er förskola skulle jag vara väldigt tacksam över hur mycket ni är ute med dem.

    SvaraRadera