onsdag 17 november 2010

Inte min dag idag...

Ojojoj, vilken kaotisk dag det har varit! Det började med att jag försov mig och kom för sent till jobbet. Sedan hade vi en förmiddag full av gråt och skrik. Huvudvärken kom smygandes medan jag försökte lugna den arga 2-åringen och den ledsna 1-åringen jag hade runt mig mest hela tiden. Vid maten hälldes ett helt mjölkpaket ut på golvet och när vi skulle söva barnen började ett barn skrika just när alla somnat in...

Efter rasten var jag ensam på avdelningen en stund och när jag stod och bytte blöja kom en pappa in. "Kom in en stund du, vi ska precis väcka din son" sa jag käckt. Pappan kom in och sedan slog det mig, UTVECKLINGSSAMTAL! Shit, det hade jag helt glömt bort! Som tur var hade jag förberett samtalet tidigare, men jag hade skrivit det hemifrån och bara skickat det på mailen! Jag sprang och hämtade min kollega, sedan bad jag pappan slå sig ner i samtalsrummet medan jag "hämtade ett par papper". Stressigt, stressigt... Efter samtalet blev det rörigt då fem föräldrar hämtade sina barn samtidigt, svårt att hinna prata med alla. Jag sprang till bussen och kom fram precis i tid. På bussen kunde jag äntligen pusta ut...



Hur har din dag varit?

2 kommentarer:

  1. Blä för att glömma utvecklingssamtal. Det har jag också lyckats med någon gång.

    SvaraRadera
  2. Wow, vilken dag! Hoppas du hade en bra kväll igår i alla fall och att du haft en bättre dag idag! kram

    SvaraRadera