tisdag 2 november 2010

Svårt med träning...

När jag kom tillbaka från Ecuador kände jag mig inspirerad och peppad att komma igång med träningen igen. Jag köpte glatt ett årskort på Friskis & Svettis, köpte ett par nya träningslinnen och åkte dit tre gånger.

Sedan tog det stopp. Tvärstopp. Jag har inte lyckats hitta inspirationen igen. Det är slitigt på jobbet och när jag kommer hem på kvällarna är det mörkt, ganska sent och jag är oftast väldigt trött efter arbetsdagen. Och när jag en dag i veckan kommer hem lite tidigare på eftermiddagen är det ju SÅ lyxigt att ta en mysig eftermiddag hemma, städa och handla, träffa en kompis eller ta en sväng på stan för att fixa allt det där som måste fixas...

Någon som har tips på hur man trotsar höstmörkret och kommer igång med träningen igen?

3 kommentarer:

  1. Gör det till något roligt även om du EGENTLIGEN inte tycker det. Lura hjärnan.

    a)Köp en ny fin träningsoutfit och klä på dig den och känn dig FIN.

    b) börja långsamt med kortare pass, kom ihåg att all motion är bra! Femton minuter är bättre än noll minuter!

    c) Sätt upp realistiska mål. Vad vill du uppnå med din träning? Hur vill du må om fem år?

    d) Belöna dig själv! Efter en stund på gymmet eller på aerobicpasset är det okej med godis, men inte annars!

    SvaraRadera
  2. Johanna: Haha

    Johanna: Oj, vilka konkreta tips! Tack så mycket! :-)

    SvaraRadera