måndag 3 januari 2011

Då var man igång igen då...

Första dagen efter ledigheten. Det kändes som att gå upp mitt i natten när klockan ringde 07.15 imorse. Och ändå är det ju längsta sovmorgonen jag kommer att ha på hela veckan.

På jobbet var det fullt ös som vanligt. Jag som hade tänkt mjukstarta lite och försöka behålla ledighets-känslan kastades in i kaoset på bara några sekunder... Vi var ont om personal och barnen var på riktigt bushumör. Dessutom var det tydligen stora otursdagen, för barnen ramlade och slog sig stup i kvarten idag! Jag stängde på förskolan men hade hoppats på att kanske kunna gå hem lite tidigare. Men inte då. De sista två barnen vägrade att gå hem när väl mamma kom för att hämta, och jag fick istället jobba över.

Men det blir ju en kort vecka, sedan blir det fyra härliga dagar ledigt innan allt drar igång på allvar.

Ha en bra kväll!

1 kommentar:

  1. Just nu pågår två tävlingar på min blogg!
    Ta chansen att vinna snygga underkläder värda 300 kr eller ett jättefint paket med namnnappar:)
    Gå in på min blogg och anmäl dig, lycka till:)

    SvaraRadera