lördag 1 januari 2011

Dag 1 - Om mig

Jag kallar mig Vanilla. Jag bor i en lägenhet, en nybyggd trea, tillsammans med min underbara man. Jag gifte mig i juli 2007.

Jag läste samhällsvetenskapliga programmet med företagsinriktning på gymnasiet. Jag drev ett s.k. UF-företag under den tiden och mitt stora intresse för företagande väcktes till liv. Därefter arbetade jag i butik ett år innan jag hoppade på lärarprogrammet. Jag tog min lärarexamen januari 2010. Jag har en examen mot tidigare år, med inriktning svenska.

Just nu arbetar jag heltid på en förskola, men hoppas få ett lärarjobb så småningom. Jag driver också företaget Esperansa.


Bästa egenskaper: Positiv, omtänksam, drivande, empatisk, engagerad, ansvarsfull, kärleksfull, social och enligt min man också en glädjespridare!

Sämsta egenskaper: Kontrollfreak, har svårt att leva i nuet, dramaqueen, tar alltid på mig för mycket arbete, tänker för mycket, oroar mig för mycket.

2 kommentarer:

  1. Vad roligt att du ska börja göra denna, ser fram emot att läsa mer om dig:-)

    gott nytt år!

    SvaraRadera
  2. Åh, vad roligt att du gör den här utmaningen! Det blir jätte kul att följa!

    SvaraRadera