torsdag 13 januari 2011

Dag 13 – Mina 3 största intressen

Jag har massor med stora intressen. Ett är t.ex. människor, nya människor har alltid fascinerat mig. Att möta olika typer av människor, som lever ett helt annat liv än vad jag gör och som jag kan lära mig något nytt av intresserar mig väldigt mycket. Resan till Ecuador var enormt givande för mig på det sättet. Ett annat intresse är volontärarbete och rättvisefrågor. Men samtidigt är myskvällar det bästa jag vet, så kanske kan det också räknas som ett intresse?

Det är svårt att bara välja ut tre intressen, men jag tror att följande tre får räknas som mina största intressen:









Jag har alltid älskat barn och det är en av anledningarna till varför jag valde att läsa lärarprogrammet. Barn har alltid intresserat mig och jag har alltid haft lätt för att få kontakt med barn. Jag älskar barns uppriktighet och deras enkla och raka sätt. Det är också otroligt häftigt att se hur jag som pedagog kan få ett barn att må bättre och utvecklas till det bättre. Det är en enormt härlig känsla. Barn är också otroligt bra på att visa känslor, både de negativa men kanske framför allt de positiva vilket jag tror vi vuxna ibland glömmer.










Sedan gymnasietiden har jag varit intresserad av företagande. Det är utmanande och otroligt utvecklande för mig som person. Det är häftigt att gå från idé till verklighet och jag älskar känslan av att genomföra ett projekt. Jag tror att jag är bra på att gå i mål med saker som jag påbörjar. Jag hoppas att företagande (på ett eller annat sätt) alltid kommer att vara en del av min tillvaro.









Som mitt tredje största intresse måste jag ändå säga bloggen, eller kanske snarare skrivande i allmänhet. Att skriva har varit ett intresse sedan jag lärde mig det, och jag känner att jag utvecklas hela tiden ju mer jag skriver. Det är också ett utmärkt sätt att sortera mina tankar på och komma i kontakt med nya människor.


Vilka är dina tre största intressen?

4 kommentarer:

  1. Mina tre största intressen just nu är:
    1: Barnen (mina egna i synnerhet)
    2: Scrapbooking
    3: Bakning (ev. även matlagning)

    SvaraRadera
  2. Mina tre största intressen är:

    1 Barn (ja, som ovan är det såklart främst mina egna!)
    2. Hundar
    3 Inredning

    SvaraRadera
  3. 1.umgås med nära och kära (att fika ingår även i denna kategori)
    2.blogga (att läsa ingår även i denna kategori)
    3. träna (att äta i denna kategori)

    SvaraRadera
  4. 1 Umgås med nära och kära
    2 Träna
    3 Matlagning

    SvaraRadera