onsdag 12 januari 2011

Mitt beslut

Under helgen bloggade jag om min beslutsångest. Jag gjorde pros and cons- listor men berättade inte vad det handlade om. Nu kan jag avslöja att jag har fått ett nytt jobb! Jag har fått en fast anställning på en förskola bara 5 minuters promenad från mitt hus.

Jag blev såklart glad över jobberbjudandet men jag fick samtidigt världens ångest eftersom jag inte vill lämna kollegorna och barnen på min nuvarande förskola. Det har minst sagt varit omtumlande. Men igår tog jag ändå mitt beslut. Jag har tackat ja till den nya tjänsten, och jag har sagt upp mig från mitt gamla jobb.

Nu har jag berättat för mina kollegor och eftersom mitt vikariat inte löper ut förrän till sommaren blev det såklart många förvånade miner och många kramar och tårar.

Det är mycket blandade känslor just nu. Som tur är har jag minst en månads uppsägningstid, så jag kommer att vara kvar på mitt nuvarande jobb ett tag till och vänja mig vid tanken.

4 kommentarer:

  1. Jag förstår din ångest, inte lätt när man trivs så väl med sina kollegor. Man får lita på sin magkänsla, då brukar det ofta bli rätt beslut :)

    SvaraRadera
  2. Grattis! Både till den fasta anställningen och att det är så nära hemmet. Hoppas du kommer trivas riktigt bra där.

    SvaraRadera
  3. Grattis, härligt med fast jobb! Klart det alltid är trist att lämna det stället där man är när man trivs bra. Men en fast anställning är ju en fast anställning.
    Och det blir säkert toppen där med =)
    Kramm

    SvaraRadera
  4. Grattis, vad roligt och hur skönt låter det inte med så nära till jobbet. Själv har jag 1 timme med bil om allt flyter..så för mig låter det som rena drömmen.

    Kram M

    SvaraRadera