fredag 21 januari 2011

Dag 21 – En höjdpunkt

Nu ska jag delge er ett ögonblick som ägde rum för en himla massa år sedan.

Jag och fyra av mina vänner startade ett UF-företag när vi gick på gymnasiet. UF står för Ung Företagsamhet och var ett sätt för unga att driva riktiga företag under ett år för att få mersmak för företagande. Under våren var vi med på en mässa, vi skapade en monter och sålde våra produkter. Vi lade ner hela våra själar i det här arbetet och lyckades ganska bra med vårt uppdrag. På kvällen var det sedan prisutdelning i ett gäng olika kategorier. Man kunde t.ex. vinna "Bästa företag", "Bästa produkt" eller "Bästa monter".

Vi var nominerade till flera kategorier. Vi såg på varandra i mörkret med spända leenden och höll varandras händer när de nominerade lästes upp. När vi kom till momentet "Och vinnaren är..." slog mitt hjärta hårt, hårt. Plötsligt hör vi vårt företagsnamn ropas upp i mikrofonen och lyckan var total. Vi satt högt upp så vi hade en lång väg att gå ner för alla trappor i den fullsatta aulan. Publiken applåderade och jag minns den euforiska känslan när vi gick ner mot den gigantiska scenen. Det är ett ögonblick jag alltid kommer att minnas, och låten som spelades när vi vann kommer jag alltid att förknippa med det minnet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar