måndag 22 augusti 2011

Barnvagnen inhandlad!

För ett par veckor sedan började vi titta på barnvagnar. Efter vår första runda i olika butiker kände vi båda att vi lutade åt en Teutonia Spirit s3. Smidig och snygg men typiskt nog också den dyraste vagnen vi hittade! Men jag blev helt kär i vagnen och kunde inte tänka mig någon annan!

När vi kom hem började D kolla på blocket och hittade en vagn från 2007 för bara 2 600 kr. Igår var vi ute och tittade på vagnen och vi när vi åkte därifrån hade vi vagnen med oss i bilen!

Jag hade absolut inte tänkt mig att köpa en begagnad vagn, jag är tyvärr lite materialistisk av mig och ville gärna ha en splitterny och fräsch vagn till vår lilla skatt. Men vagnen var i jättefint skick och att betala 2 600 kr istället för ca 10 000 kr kändes lite för bra för att kunna motstå. Dessutom är det såklart bra ur miljösynpunkt att köpa begagnat istället för nytt. Så den förnuftiga och miljövänliga sidan hos mig själv har verkligen dividerat fram och tillbaka med den materialistiska sidan hos mig. Nu känner jag mig supernöjd med vårt beslut och kan inte vänta tills vi får köra vår guldklimp i den här fina vagnen!





10 kommentarer:

  1. Åh, vilken fin och bra vagn!!! Den är helt perfekt, med tre hjul och den är bred och lång inne så bebisen har mycket plats. Helt underbar vagn. Bra val verkligen!

    Marieta

    SvaraRadera
  2. Det är en jätte fin vagn! Helt perfekt att kunna hitta begagnad som är i fint skick, för det är mycket pengar & lägga på en helt ny.
    Jag har haft ett par olika Teutonia vagnar till vår dotter & jag har verkligen varit super nöjd.

    Kram Kram

    SvaraRadera
  3. Vilken supersnygg vagn! Vi hade en Teutonia S4 (tvillingvagn) och vi var väldigt nöjda med den. KRAM!

    SvaraRadera
  4. Den är fin, den tittade vi oxå på innan vi valde Brio Singen. Nu kör vi Babyjogger city mini och är supernöjda. =)

    Kramis

    SvaraRadera
  5. Marieta: Tusen tack för din kommentar! Vad roligt att du också gillar den! :-)

    Maria: Ja, vi hade lite flyt när vi hittade den här fina vagnen. Sedan är det såklart lite repor, men det får jag lära mig leva med! ;-)

    Hanna: Eller hur! :-)

    Tina: Vad roligt att ni var nöjda med er tvillingvagn från Teutonia! :-)

    Mira: Skönt att ni blev nöjda med ert beslut! :-)

    SvaraRadera
  6. Grattis till vagnen, grymt pris förstår att ni inte kunde motstå det!

    kommer ihåg när vi fick vår vagn, började varje morgon med att ta en titt på den, och bäddade den klar ALLDELES för tidigt ;)

    SvaraRadera
  7. Det var vår förstavagn och jag var supernöjd. Var försiktig bara när du går ner från trottoarer. Då kan den vara lite ostabil, men man lär sig snabbt =)

    SvaraRadera
  8. Materialistisk? Du? Har alltid fått den helt motsatta bilden om dig!

    SvaraRadera
  9. Åh, den där kommer ju bli superbra! Vi var också innte på Teutonia innan det blev en Bugaboo för oss. Och det finns ju mycket bra vagnar på Blocket så det är ju bara toppen när man kan fynda :D

    Jag bäddade klart vagnen i oktober tror jag, tre månader innan lillan kom. Och jag bäddade om den, och fixade och donade. Men det är ju SÅ mysigt att hålla på :)

    Kram!

    SvaraRadera