lördag 13 augusti 2011

Vecka 24

Idag är det lördag och jag går in i vecka 24.


Vecka 24 (23+0)

Bebisen: Bebisen är nu välproportionerad, men med tunn och ömtålig hud och lite underhudsfett. Hjärnan växer snabbt, smaklökarna är fullt utvecklade, finger- och fotavtryck fortsätter utvecklas. Håret på huvudet fortsätter att växa och ögonfransar bildas. Hörseln är väl utvecklad. Barnet känner igen mammans, partnerns och eventuella syskons röster. Den hör även mammans hjärtslag. Nu börjar det bli lite trångt där inne!

Mamman: Din livmoder har växt så att den når över naveln. Nu kan du känna hur det spänner och trycker ju mer magen växer. Du kan få en del krämpor som halsbränna och ont i benen. Det är också vanligt med ryggproblem, till exempel att du känner dig trött eller har ont i svanken.

Egna ord: Magen växer och jag känner barnet sparka mer och mer. Det spänner lite i magen ibland och emellanåt får jag väldigt ont i svanken, det känns som att den "låser sig". I övrigt mår jag bra och njuter av graviditeten!

5 kommentarer:

  1. Åh vad fin du är med magen!!

    Vi såg filmen "127", handlar om en bergsklättrare som fastnar i Grand Canyon.. Hyffsat bra faktiskt :) Iaf när man var trött och inte orkade hänga med riktigt, hihi :)

    Hoppas nu ni får en bra lördag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Så fin du är! Så mysigt att känna sparkarna! =)

    SvaraRadera
  3. Vad fin du är, magen börjar bli stor nu! =)

    SvaraRadera
  4. Vilken fin mage du har! :) Saknar nästan min lite ;) Men innehållet är ju så mycket bättre! :D

    SvaraRadera