onsdag 3 augusti 2011

Dåligt med mammakläder...

När vi var i Stockholm på semester var ett av våra missions att hitta mycket bra mammakläder till mig. Vi trodde att det skulle vara enkelt när vi var i huvudstaden och allt - men det var riktigt svårt! Det fanns såklart på H&M och Polarn O. Pyret - men de butikerna finns ju i de flesta städer. Vi frågade på flera andra butiker och en kvinna på Esprit sa att det fanns en hel avdelning på Åhléns city. När vi kom till Åhléns fanns det inte alls några mammakläder. Riktigt konstigt och riktigt dåligt tycker jag! Vi tog också tunnelbanan till utkanterna av stan för att leta efter mammakläder, men helt utan resultat. Visst är det en kort period man är gravid, men det borde ändå vara en målgrupp värd att satsa på!

OBS! Det är inte jag på bilden...

5 kommentarer:

  1. Jag upplevde samma sak när jag var gravid. Det slutade med att jag slutade köpa kläder... Men blir jag gravid igen ska jag satsa mer på att hitta bra kläder som passar. Det är ju ändå under ganska lång tid man är en liten tjockis, hihi :)

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Malin: Ja, jag blev verkligen förvånad när jag kom till Stockholm och inte ens hittade mammabutiker där! Men jag har lyckats skrapa ihop till en riktigt stor (och fin!) mammagarderob ändå, så jag hoppas att jag ska "överleva" hösten! :-)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Ja fy finns ingenting för blivande mammor i klädesväg! Jag köpte billigt från vänner m.m. Superfina! =) Fast det är ju allid roligt med helt nytt! Kram

    SvaraRadera
  4. Ännu konstigare tycker jag det är att det nästan inte finns amningskläder att få tag på! Alla kanske inte är så bekväma att de vill sitta och klä av sig när de ammar. Det finns t.ex. inga amningskläder på de billigare kedjorna.

    SvaraRadera
  5. Nelly.se har ett bra utbud på nätet iallafall, men dit har du kanske redan hittat?! Asos.com kan man beställa från utlandet, men jättefina kläder! Tycker åxå att utbudet varit kasst och det mesta av mitt är från H&M, tycker det är megadyrt på vissa ställen...Hoppas att du hittar något fint:)
    kram!

    SvaraRadera