lördag 27 augusti 2011

Vecka 26

Idag går jag in i vecka 26 och här kommer några kort från idag:


Vecka 26 (25+0)

Bebisen: Nu är barnets hud lite tjockare och inte lika genomskinlig längre, skelettet hårdnar alltmer och lungorna utvecklas. Barnet kan nu öppna och stänga sina ögon. Huden är ganska röd och skrynklig men skyddas av vernix-lagret.

Mamman: Det är vanligt att man får häftig kramp i till exempel vaderna när man är gravid, ofta när man sover. Det är också vanligt att du får ryggproblem och måste vila mer. Be din partner om massage, avlasta genom att ligga på golvet med underbenen på en stol.

Egna ord: Jag har fortfarande en hel del problem med ryggen och svanken, jag vaknar oftare på nätterna nu av att det gör ont. Ibland känner jag mig lite klumpig, på jobbet t.ex. när barnen vill att jag ska sitta med dem på golvet, men annars trivs jag verkligen med min mage!

12 kommentarer:

  1. Vad fin du är! grattis till ny vecka!

    SvaraRadera
  2. Så vacker du är :) Hihi ja just det, tokigt det där. Att det skiljer ett år på när de börjar skolan! Kram

    SvaraRadera
  3. Så fin du är! Jättefin klänning!

    SvaraRadera
  4. Vad fin du är!!!Har du provat rehabbälte?

    SvaraRadera
  5. Sv: Ja jag hade rehabbälte sista graviditeten, när jag jobbade eller gick långt, för mig funkade det bra och jag klarade till och med 2 dagars julshipping i v.34 utan att få ont :-).

    SvaraRadera
  6. Åh, vecka 26. Minns när jag kom så långt i första graviditeten för det var först då jag vågade tro att jag verkligen skulle få barn.

    SvaraRadera
  7. Ja, det är nåt speciellt med söndagsbrunch sådär :) Vi gjorde det ofta innan Jolie kom men nu har det blivit mer sällan. Men nu borde vi ta upp det igen :)

    Fina du med fina magen! Grattis till nya veckan!
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Ja det är verkligen ett perfekt tillfälle att börja träna igen!:)

    Så fin magen är, lite avis!;)
    Vill också ha sån mys mage igen.

    Kram

    SvaraRadera