onsdag 31 augusti 2011

Det blir ALDRIG som jag har tänkt mig

I måndags blev det som sagt en annorlunda dag med besök på akuten. Igår tänkte jag och min man att vi skulle lyxa med ett restaurangbesök. Vid klockan fem ringde jag till restaurangen och bokade bord. Vi cyklade dit till halv sju och gick upp mot restaurangen. Men dörren var låst och det var helt mörkt där inne. D googlade på telefonnumret och ringde till dem, men ingen svarade. Det var helt dött i restaurangen och ingen kom när vi bankade på fönstret. Det var verkligen konstigt. Världens antiklimax. Jag hade verkligen peppat för en ute-kväll och just den restaurangen!

Efter en kvart fick vi ge upp och åka därifrån. Vi åkte till den närmaste restaurangen, ställde cyklarna en bit bort och gick in på restaurangen. Jag var dödshungrig och lite yr. "Har ni bokat bord?" frågade servitören. Det hade vi ju, men inte på den restaurangen. Det var fullt så vi fick gå ut igen. Då öppnade sig himlen och regnet bara öste ner. Då var det svårt att hålla gravidhormonerna i schack kan jag meddela...

Till slut hamnade vi i alla fall på en supermysig restaurang och hade en riktigt bra kväll trots allt!


2 kommentarer:

  1. Åh vilken otursdag! Men skönt att den slutade bra iaf =) Kram på dej

    SvaraRadera
  2. Stackars er! Tur att det blev bra till slut!

    SvaraRadera