fredag 1 oktober 2010

1 oktober

Nej, fy vilken negativ "Dagens" det blev! Det känns inte alls roligt, men samtidigt är det ju så livet är. "Upps och ners" som vår tyska vän uttryckte det. För det mesta är jag glad och positiv. Och för det mesta trivs jag bra på mitt jobb. Men vissa dagar känns allt lite tråkigare och jobbigare, och just idag är det en sådan dag.

Att vi har lämnat september bakom oss och gått in i oktober vill jag egentligen inte kommentera, för då blir det här inlägget också negativt! Så länge det är färgglatt och fint i naturen och vi har fina höstdagar med solsken och klar luft så är det ok. Men mörk och grå höst vill jag inte veta av!

Det är underbart skönt med helg nu i alla fall. Den är minst sagt välbehövlig... Jag ska träffa min familj, umgås med min älskade man och bara ha det bra.

Vad ska ni göra i helgen?

5 kommentarer:

  1. Man får ha lite trista inlägg med, om man nu kan kalla dem det. Som sagt livet är lite upp och ner. Själv var jag bjuden på tjejmiddag men tackade nej. Kände inte för det.

    I morgon ska vi träffa goda vänner på en eftermiddagsfika och om vädret är fint ska jag fotografera deras lilla tjej bland löven.

    Kram M

    SvaraRadera
  2. Det låter mysigt! Hoppas att du får till lite fina kort! :-) Ha en bra helg! Kram

    SvaraRadera
  3. Eftersom vi inta har bil just nu blir vissa saker lite mer omständiga. Nu ska vi snart ta bussen upp på stan och handla mat.
    Imorgon kommer mamma och pappa hit. Däremellan ska vi bara mysa, ta det lugnt och så städa lite grann.

    SvaraRadera
  4. Det är faktiskt okej att vara negativ ibland och jag tycker att du har en bra anledning. Det är fruktansvärt jobbigt om en kollega förstör stämningen för alla andra.

    Kram på dig.

    ps. Helgen=jobb

    SvaraRadera
  5. Härliga helg som verkligen behövs ibland! Ojojoj vad vi ska prataprataprata imorn ;) Puss

    SvaraRadera