onsdag 27 oktober 2010

Kollegor med framförhållning

En morgon när jag kom till jobbet fann jag den här lilla inbjudan på mitt skåp. "Med doft av jul" stod det utanpå och det doftade pepparkakor! Inuti kortet stod det:

Med en doft av jul inbjuder vi till en stämningsfull 2:a advent. När elden sprakar och ljusen glimmar i takkronan avnjuter vi en mustig soppa med smak av saffran och hembakt bröd. Till ljuva toner njuter vi sedan av julens söta. Välkomna!

Vilket initiativ och vilken framförhållning. All personal på förskolan där jag arbetar är bjudna hem till en av mina kollegor 2:a advent. Det blir roligt att göra något helt annat för en gångs skull. Jag tror att det blir riktigt mysigt!

3 kommentarer:

  1. Härligt!
    Jag har en vän som har sån framförhållning, fick inbjudan på posten för att fira Finlands självständighetsdag 6 dec. Själv borde jag ta tag i dopinbjudningar, men "hinner" aldrig.

    Hoppas din dag varit bra! Kramis

    SvaraRadera
  2. Wow bra framförhållning,,,, andre advent känns som em evighet bort, men det är klart - det går ju alltid snabbare än man tror.

    SvaraRadera