fredag 22 oktober 2010

Föräldramöte på min arbetsplats innebär...

* sjukt lång och tråkig information från rektorn
* trötta småbarnsföräldrar som gäspar innan de ens har hört rektorn nämna skollagen första gången
* en pinsam kollega som "tar tillfället i akt" att presentera sig själv (läs bli sjukt privat när alla vi andra har sagt namn och avdelning vi jobbar på)
* minst en tafatt förälder som ser ut som om han glömt snuttefilten hemma
* överpedagogiska collage med fina kopplingar till läroplanen, jodå, för det tänker vi ALLTID på!
* fejkade leenden och tillgjorda skratt
* tre felsägningar av mig och min kollega (men hey, det lättade upp stämningen!)
* en rejäl snubbel-miss (inte av mig dock)
* frosseri av godis från personalens sida för att orka med kvällen

Men på det stora hela gick föräldramötet strålande!

3 kommentarer:

  1. Haha.. skönt att det ändå sammanfattningsvis gick strålande!:)

    SvaraRadera
  2. Kan man förresten hoppas på ett nytt felsägningsinlägg då? ;)

    SvaraRadera
  3. Haha, ja det var faktiskt längesen! Jag säger ju massor med sådant hela tiden! Ska bara försöka komma ihåg det också... :-)

    SvaraRadera