söndag 17 oktober 2010

Sjukdom, sjukdom, sjukdom

Men den här gången gäller det inte mig. Nej, det är mina kollegor som trillar dit en efter en. Förra veckan var kollegan A hemma tre dagar och jag och R fick klara oss bäst vi kunde utan vikarie. Jag fick just veta att A är frisk men att R nu istället har blivit sjuk, så arbetet med en personal kort verkar hålla i sig även till nästa vecka. Så härligt! Jag jobbade över fyra dagar förra veckan och gissa tre gånger om jag kommer att börja min måndag med att börja en timme tidigare än vanligt eller inte?

Men, men, det ska nog lösa sig det här också. Och jag får vara glad så länge jag själv står på benen!

5 kommentarer:

  1. Hoppas att du inte åker på något igen då. Tycker att du haft din beskärda del av sjukdom för i höst.
    Hoppas att veckan inte blir för hemsk iaf.

    Kram M

    SvaraRadera
  2. Tack Madde! :-) Jag hoppas verkligen att jag klarar mig! Kram

    SvaraRadera
  3. Tuff start på veckan, hoppas du klarar dig från sjukdomar!

    SvaraRadera
  4. Varför får ni ingen vikarie? Låter jättetufft att ni ska behöva ställa upp och jobba över på det där viset.

    SvaraRadera
  5. Stackars er, vet hur det är! Ibland får man inte tag på vikarier och ibland är det "vikariestopp".
    De har haft tufft på mitt jobb sista tiden oxå, med mycket sjukdomar osv. Allt blir så tungt då. Usch ja - då får jag nästan dåligt samvete över att jag är hemma och är mammaledig.. ;)

    Kramis

    SvaraRadera